Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lundsbergs riksinternat

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-09-06, 17:42 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Standard Lundsbergs riksinternat

Det har senaste tiden varit många turer i medierna angående Lundsbergs Riksinternat.

Skolinspektionen utfärdade verksamhetsförbud med omedelbar verkanför några dagar sedan.

Idag fick jag via massmedia veta att Förvaltningsrätten upphävt verksamhetsförbudet med motiveringen att Skolinspektionens utredning var så undermålig att den inte dög som beslutsunderlag för Förvaltningsrätten.

Vad händer?

Kommer nästa offentliga tjänsteman som tvingas avgå komma från Skolinspektionen? Kanske har de en dold agenda och inte gillar riksinternaten eller friskolor?

Eller vad kommer hända?

Jag vet ju massor av kommunala skolor som haft samma (och värre) problem med mobbning och penalism mellan elever än vad som uppdagats på Lundsberg. Varför har ingen kommunal skola drabbats av samma typ av verksamhetsförbud?

Jag vet egentligen inget men jag börjar ju undra vad som händer, när förvaltningsrätten totalasågar den statliga skolinspektionens beslut så kategoriskt med så otroligt kort varsel.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017