FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har tidigare haft ett vbulletin-forum med portal och testat lite olika CMS såsom joomla men det var ett bra antal år sedan plus att jag kom på att vad jag kan just nu inte riktigt kanske funkar. Vad jag vill ha mer eller mindre är en tidsbokningstjänst + möjlighet till verifierade konton men också med vissa sorters begränsningar. T ex så vill jag att vanliga användare bara kan boka upp max 2 timmar framåt och tjänsten kanske bara är öppen mellan kl 10-24. Vore också skönt med en korrekt kalender så systemet kan fortsätta utan att man varje månad behöver göra ett nytt system- Själva verifierade kontogrejen kan jag ju göra via vbulletin + de flesta typer av forum men den första delen vet jag inte riktigt. Vore också trevligt om jag undvek licensavgifter såsom vbulletin innebär. Tacksam för hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
vBulletin är ju inget CMS, och om du på riktigt funderar att använda deras s.k. "CMS" som ett faktiskt CMS, så bör du genast titta åt ett annat håll.
I övrigt är din tekniska beskrivning bristande. Vad exakt ska bokas? Vad ska ditt CMS klara av? Menar du själva hemsidan och sidor? Sen ska folk endast kunna registrera sig på sajten för att boka något (vad?) under vissa tider? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tanken med hemsidan är att ha 2 rum eller flera (högst 5 kanske) som man kan boka vissa tider i intervaller av 30 minuter, 30,60,90,120 minuter max. Vore även skönt att kunna ställa in så man max får boka just 120 min max och max 2 ggr för framtiden men jag antar att nuvarande system i praktiken låter medlemmarna boka för mycket så om denna begränsning inte finns är det ok. Viktigt är att kunna se schemat och se typ "jaha, mellan 11-13 är den upptagen men jag kan ta mellan 13-14 på torsdag". Lättöverskådligt alltså. Återigen, MERCI verkar ok men finns säkert något enklare för detta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|