FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har idag en VPS som jag är rätt nöjd med. Dock har de snart slut på svenska ip adresser (IPv4) och tänkte därför ev. gå över till någon ny. Det jag söker:
Har någon ett förslag? (Vet inte om jag får säga de jag använder idag, men det är en av jättarna iaf). Sen en annan fråga. Hur blir det med IPv6 och IPv4? Ska man vänta med att skaffa IP adresser till IPv6 är helt ute? När blir det i så fall? Jag jobbar med SEO och det är det jag använder mina hemsidor till. Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns ingen av de nuvarande leverantörerna som kan/vill erbjuda detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Menar du IPv6 eller VPS-lösningen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej Bennet,
Det är ett väldigt stort krav du efterfrågar, och som du säger och vet om att det är slut på ipv4. Jag har bara ett som jag googlat upp en gång i tiden http://www.seohosting.se/ Dessa har de du säkert och jag vet inte om de ligger inom din budget som du har i din plånbok. IPv6 Är det svårt att säga, så småningom kommer alla att använda ipv6. men såvida det är så lite applikationer som fungerar på IPv6 idag så kommer de bli ett problem. Men idag kan du få IPv6 på många ställen och dom kan ge dig ett par miljoner adresser direkt utan några större kostnader eller bekymmer. Sen hur IPv6 fungerar med SEO det har jag inte en aning om ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Billigt kan du glömma, 100 olika /24 är med väldigt högt.
Det finns vissa fullösningar man kan göra för fixa fram IPv4 idag, men det är inte billigt för dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tak ZynX för ditt svar!
Jo, det är det jag har faktiskt. Fast deras VPS lösning. Det fanns "bara" 20 svenska c-klasser lediga och sen finns det en massa från England etc. Ur ren SEO synpunkt tror jag inte det är bra att majoriteten är från andra länder, så vill egentligen inte köra på det. Och som du nämner är det idag inte problemfritt med IPv6 så är skeptisk till om man vågar sig på det nu... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Billigt - då menade jag såklart i förhållande till vad jag efterfrågar.
Jag är med på att det kommer kosta ett par tusen / månad, och det är jag beredd på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan lär kostnaden öka per halvår. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Vet att Portlane bland annat erbjuder /64 IPv6 vilket du bör klara dig rätt bra på =) så du kan ju kika på gridlane.com om det kan vara något? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns ingen anledning att vänta. Om du har någon server/site idag som inte kör IPv6 är det hög tid att börja med arbetet så den kan köra både IPv4 och IPv6.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|