Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sälja in affärskoncept till Facebookkontakter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-16, 19:36 #1
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Standard Sälja in affärskoncept till Facebookkontakter

Hej

Jag har en fråga

Jag har 1000 personer i en vänlista på Facebook. Dessa personer är alla specialister inom områden som är intressanta för mitt företag och den produkt jag vill lansera, exakt rätt personer. Jag är inte bekant med dem, har inte pratat nämnvärt eller alls med dem utan jag har samlat på dig dem under två års tid per automatik mer eller mindre.

Jag vill inte bara rakt av bara skicka reklam till dem, det känns inte seriöst. Att skriva artiklar som jag postar på min vägg är ett alternativ men många av dem har massvis med kontakter och jag gissar att mina poster kommer försvinna i mängden.

jag är inte ute efter sälja något till dem utan vill helt enkelt göra dem intresserade av produkten, så att de börjar tala om den och ordet sprids

Hur skulle du göra för att nå dessa kontakter för att få fram budskapet om produkten utan att det blir för uppenbart att jag försöker sälja iden med produken?
Titusbramble är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-16, 22:24 #2
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Det bästa tillvägagångssättet beror väl kanske lite på vad man säljer och vad du räknar med att en kund har för lifetime value. Ju högre värde ju mer tid kan du lägga per sälja in din produkt.

I de flesta fallen skulle jag nog försöka välja ut några som du tycker är extra intressanta. De här gör du sedan lite research på och sedan skriver du ett personligt meddelande där du utgår ifrån det du kom fram till i din research. Försök vara så relevant som möjligt och erbjuda en lösning på ett problem som du tror att de har och som din produkt löser. Var inte för påstridig, men erbjud dig att komma och visa upp produkten eller göra en demo av den. Var flexibel och öppen för alternativa lösningar.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-16, 22:57 #3
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 193
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 193
Tycker allt du kan skicka en försiktig länk till alla dina "kompisar" om tips och ideer för att komma vidare. Bättre det än riktigt säljsnack på facebook
Tsarraz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-16, 23:22 #4
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Kanske helt enkelt fråga, precis som du gjort här?

"Jag försöker nå ut till människor med min produkt. Har ni några tips på hur jag ska gå till väga?

Det gäller X: LÄNK"
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-17, 07:03 #5
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
I detta fallet handlar det tyvärr om specialister som förutsätter att vi är på samma nivå. Om jag ställer den frågan kommer vår produkt hamna i underläge eftersom de då kommer utgå från att vi inte är lika kompetenta som de är, trots att vi är det.

Att sälja in är ett helsicke, även om det i detta fallet bara handlar om att göra en person intresserad av att lära sig mer om produkten, inte köpa något



Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Kanske helt enkelt fråga, precis som du gjort här?

"Jag försöker nå ut till människor med min produkt. Har ni några tips på hur jag ska gå till väga?

Det gäller X: LÄNK"
Titusbramble är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-17, 07:10 #6
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Det är egentligen den enda lösningen jag också kommit fram till, att specialstudera några användare som jag känner är aktiva och skriver mycket. Får man igång dem sprider det sig.

Sen tror jag även på det här med artiklar, att man anlitar en specialist att skriva en eller flera artiklar som man sedan ligger upp på nån nyhetssite typ mynewsdesk.com och sedan länkar till dem i lite lugnare forum där det finns många medlemmar vi vill nå men som inte är så aktiva, så att artikeln får längre exponering.

Man får ju bara en chans att göra ett bra intryck, skiter det sig tar det mycket mer kraft att få samma personer intresserade

Vi får helt enkelt bygga upp en målgrupp och testa på dem innan vi kör mot dem som vi är mer angelägna att göra ett bra intryck på



Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Det bästa tillvägagångssättet beror väl kanske lite på vad man säljer och vad du räknar med att en kund har för lifetime value. Ju högre värde ju mer tid kan du lägga per sälja in din produkt.

I de flesta fallen skulle jag nog försöka välja ut några som du tycker är extra intressanta. De här gör du sedan lite research på och sedan skriver du ett personligt meddelande där du utgår ifrån det du kom fram till i din research. Försök vara så relevant som möjligt och erbjuda en lösning på ett problem som du tror att de har och som din produkt löser. Var inte för påstridig, men erbjud dig att komma och visa upp produkten eller göra en demo av den. Var flexibel och öppen för alternativa lösningar.
Titusbramble är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-17, 10:44 #7
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Är du rädd för att meddelandet bara ska försvinna i "mängden" så gör en riktigt snygg bild ist. Kanske en skärmdump av din produkt eller liknande. En bild fastnar oftast mycket lättare i "ögonen" än vad en liten textsnutt gör.

Personligen hade jag nog ist skickat ett privat meddelande med typ: "Hej. Vi har lanserat en produkt och jag vet att du har en riktigt stor kompetens inom området. Vad tycker du om vår nya produkt/tjänst? Länk.... Mvh Ditt namn"
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-17, 13:07 #8
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Titusbramble Visa inlägg
Det är egentligen den enda lösningen jag också kommit fram till, att specialstudera några användare som jag känner är aktiva och skriver mycket. Får man igång dem sprider det sig.

Sen tror jag även på det här med artiklar, att man anlitar en specialist att skriva en eller flera artiklar som man sedan ligger upp på nån nyhetssite typ mynewsdesk.com och sedan länkar till dem i lite lugnare forum där det finns många medlemmar vi vill nå men som inte är så aktiva, så att artikeln får längre exponering.

Man får ju bara en chans att göra ett bra intryck, skiter det sig tar det mycket mer kraft att få samma personer intresserade

Vi får helt enkelt bygga upp en målgrupp och testa på dem innan vi kör mot dem som vi är mer angelägna att göra ett bra intryck på
Börja med att välja ut en enda av dessa personer och för en dialog där du frågar om denne har möjlighet att testa din produkt och ge dig sina synpunkter. Gå vidare därifrån.

Får du positiva synpunkter så går du vidare med nästa person. Kanske ett tiotal personer kan vara de första försökskaninerna som får prova produkten gratis om de ger sina synpunkter. Om de gillar din produkt så frågar du hur de tycker du ska marknadsföra den. Att fråga är ett bra knep i marknadsföring och försäljning, de mest framgångsrika säljarna använder rätt frågeteknik för att marknadsföra/sälja.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017