FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har en fråga Jag har 1000 personer i en vänlista på Facebook. Dessa personer är alla specialister inom områden som är intressanta för mitt företag och den produkt jag vill lansera, exakt rätt personer. Jag är inte bekant med dem, har inte pratat nämnvärt eller alls med dem utan jag har samlat på dig dem under två års tid per automatik mer eller mindre. Jag vill inte bara rakt av bara skicka reklam till dem, det känns inte seriöst. Att skriva artiklar som jag postar på min vägg är ett alternativ men många av dem har massvis med kontakter och jag gissar att mina poster kommer försvinna i mängden. jag är inte ute efter sälja något till dem utan vill helt enkelt göra dem intresserade av produkten, så att de börjar tala om den och ordet sprids Hur skulle du göra för att nå dessa kontakter för att få fram budskapet om produkten utan att det blir för uppenbart att jag försöker sälja iden med produken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det bästa tillvägagångssättet beror väl kanske lite på vad man säljer och vad du räknar med att en kund har för lifetime value. Ju högre värde ju mer tid kan du lägga per sälja in din produkt.
I de flesta fallen skulle jag nog försöka välja ut några som du tycker är extra intressanta. De här gör du sedan lite research på och sedan skriver du ett personligt meddelande där du utgår ifrån det du kom fram till i din research. Försök vara så relevant som möjligt och erbjuda en lösning på ett problem som du tror att de har och som din produkt löser. Var inte för påstridig, men erbjud dig att komma och visa upp produkten eller göra en demo av den. Var flexibel och öppen för alternativa lösningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker allt du kan skicka en försiktig länk till alla dina "kompisar" om tips och ideer för att komma vidare. Bättre det än riktigt säljsnack på facebook
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske helt enkelt fråga, precis som du gjort här?
"Jag försöker nå ut till människor med min produkt. Har ni några tips på hur jag ska gå till väga? Det gäller X: LÄNK" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
I detta fallet handlar det tyvärr om specialister som förutsätter att vi är på samma nivå. Om jag ställer den frågan kommer vår produkt hamna i underläge eftersom de då kommer utgå från att vi inte är lika kompetenta som de är, trots att vi är det.
Att sälja in är ett helsicke, även om det i detta fallet bara handlar om att göra en person intresserad av att lära sig mer om produkten, inte köpa något |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är egentligen den enda lösningen jag också kommit fram till, att specialstudera några användare som jag känner är aktiva och skriver mycket. Får man igång dem sprider det sig.
Sen tror jag även på det här med artiklar, att man anlitar en specialist att skriva en eller flera artiklar som man sedan ligger upp på nån nyhetssite typ mynewsdesk.com och sedan länkar till dem i lite lugnare forum där det finns många medlemmar vi vill nå men som inte är så aktiva, så att artikeln får längre exponering. Man får ju bara en chans att göra ett bra intryck, skiter det sig tar det mycket mer kraft att få samma personer intresserade Vi får helt enkelt bygga upp en målgrupp och testa på dem innan vi kör mot dem som vi är mer angelägna att göra ett bra intryck på Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Är du rädd för att meddelandet bara ska försvinna i "mängden" så gör en riktigt snygg bild ist. Kanske en skärmdump av din produkt eller liknande. En bild fastnar oftast mycket lättare i "ögonen" än vad en liten textsnutt gör.
Personligen hade jag nog ist skickat ett privat meddelande med typ: "Hej. Vi har lanserat en produkt och jag vet att du har en riktigt stor kompetens inom området. Vad tycker du om vår nya produkt/tjänst? Länk.... Mvh Ditt namn" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Får du positiva synpunkter så går du vidare med nästa person. Kanske ett tiotal personer kan vara de första försökskaninerna som får prova produkten gratis om de ger sina synpunkter. Om de gillar din produkt så frågar du hur de tycker du ska marknadsföra den. Att fråga är ett bra knep i marknadsföring och försäljning, de mest framgångsrika säljarna använder rätt frågeteknik för att marknadsföra/sälja. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|