FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag och några till är sugna på att starta en blogg där vi testar och recenserar olika prylar, kan vara allt från godis och rakapparater till gräsklippare och grillar. Dock undrar vi vad som gäller kring detta? någon som vet? Som jag själv förstått det så om jag kontaktar företag och "tigger" till mig 1 ex av tex en köksmixer och vill testa / recensera denna, så kan jag åka på skatt för detta? om jag får behålla produkten... Men om företag kontaktar / skickar oss en produkt och tycker det skulle vara kul om vi testar / skriver om den, är det annorlunda då? Sedan har vi tänkt att andra ska kunna ansluta sig till vår blogg och få chansen att testa produkter mot att de skriver recensioner. Undrar hur Smartson gör kring detta? Alla tips och råd är av intresse. Vi har ju tänkt att ha som regel att de flesta produkter returneras, om det inte är så att företaget absolut inte vill ha dem tillbaka. Vi har egna företag om det påverkar? vi vill absolut inte göra något olagligt eller åka på någon skattesmäll, det är därför som vi undrar om någon här vet hur det fungerar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så länge ni returnerar produkterna är det nog ingen fara. Behåller ni prylar ska ni skatta. Det spelar ingen roll om ni kontaktas av företagen eller ni kontaktar företagen.
Förbrukningsvaror vet jag inte riktigt hur det funkar med. Men är nog OK så länge ni gör av med dom när ni testar (äter upp godiset t.ex.). Men får ni 10kg godis och ni testar genom att äta en karamell och sen spara resten ska det nog beskattas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det bästa, ur flera synpunkter, är om ni köper produkterna och sedan kan ni dra av hela beloppet och sedan kan ni använda produkterna själva. Om ni får saker från tillverkare så finns risken att trovärdigheten rubbas. Dels så kan tillverkarna påverka recensionen genom att exempelvis göra specialkonfigurationer för test-ex:en. Ni står i "tacksamhetsskuld" och sen finns det ju en risk att tillverkare kan påverka enskilda recensenter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är du intresserad av domänen testat.se kan du skicka ett PM till mig
![]() |