FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej!
Har blivit lite paranoid nu efter alla avslöjanden kring vad säkrehetstjänster har tillgång till och undrar lite om man kan driva en hemsida och vara anonym? Eller är det alltid någon info som kommer finnas synlig för allmänheten? Är det någon skillnad på .se och andra adresser gällande mängd info som visas offentligt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag tror en av de största utmaningarna är hur du betalar för tjänsten anonymt, men kanske finns något sätt jag inte tänker på? Tidigare kunde man ju betala med ett kontantkort men eftersom någon fick för sig att terrorister tvättade pengar genom att köpa bussbiljetter och rösta i Idol går ju inte det längre.
Använder du publika gratis-tjänster räcker det ju med att skydda ditt ursprung, och det är inte så utmanande. Vad är det som är så känsligt att du måste vara helt dold? I Sverige sitter du väl ändå rätt säker om du inte försöker dig på något väldigt omoraliskt och olagligt.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Laptop+kontankort för surf är väl det enda jag kan komma på för att inte komma åt en person, förutsatt att man enbart använder laptopen till att sköte de fulsidor man kör och inte loggar in på privat saker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du vill vara anonym så ska du inte använda IT, detta inkluderar mobiltelefoner, kontokort, Internet, allt går att avlyssna.
Föresten Varför vill Facebook alltid starta JAVA nuförtiden? Är det någon som har orkat kolla vad som händer i webbläsaren? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ska kolla datorn. Jag har stängt av Java helt och efter detta så vill den att jag ska starta det men det gör jag inte..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Skaffa ett förbetalt kreditkort och det blir hejdundrans svårare att hitta dig.
http://www.mastercard.com/se/consumer/prepaid-card.html |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|