FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu har NIX-Telefon spärregister äntligen tagit steget och tillåter spärrning av mobilnummer också. Bara att ringa 0772 28 00 00 och bekräfta två dagar senare som vanligt. Mer info på NIX-Telefon
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag ringde direkt....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
Från att ha varit förbjudet att gälla privata mobiler, så försämras det nu till att bli tillåtet per default och kräver att du själv som konsument behöver spärra. Även idiotiskt ur ett pragmatiskt perspektiv. Rumsrena TM-företag kommer att strunta i NIX och köra cold calls till alla ändå, med förespegling om att du var med i nån Facebookundersökning för hundra år sedan med någon icke namngiven samarbetspartner där du gett ditt medgivande.. Och de mindre rumsrena TM-företagen kommer ringa runt och sälja den här tjänsten förpackad på olika sätt med deras egna spärrlistor mm Och skummisföretagen kunde inte bry sig mindre - de ringer på allt ändå.. Tror att det här kan klassas som den största Konsumentförsämringen i Sverige, sedan WN.se registrerades.. Citat:
Senast redigerad av Internet Sweden den 2013-06-04 klockan 22:47 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kanske en dum fråga, men kostar det något??
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Min mobil har gått varm av telefonförsäljarnas samtal sedan 1994 (året då jag skaffade GSM-mobil) jag är tacksam för alla sätt som stoppar/hindrar/försvårar TM i alla dess former.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Anmäler du dom då? Eller hur ska de stoppas om ingen bemödar sig med att anmäla företag som bryter mot lagar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Jag börjar med att utbilda säljaren i vad NIX är, för det vet de flesta säljare inte, om de inte ger sig så skäller jag ut dem efter noter (det är min plan).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Se bara till att mobilen står på dig privat
Annars stoppar nix nada |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag säger bara "Truecall". Underbar app som löst många ringningar till mig. Jag besväras aldrig mer av säljare. Har förvisso gått över till kontantkort nu men jag slipper även Telenors efterhängsna säljare som vill sälja abonnemang till mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är det som gäller om en telefonförsäljare ringer till ens privata mobil gällande företaget? Givet att ens privata mobil är med i NIX.
Det händer nämligen mig hela tiden. Telefonförsäljare söker ägaren till mitt företag genom min privata mobil. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|