FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejhej!
Har ett litet bloggnätverk med gratisbloggar. Innehåller inte många aktiva bloggar, men ett par som lägger upp stora och många bilder, som är oerhört populära bland besökarna. Men till problemet, detta tar helt enkelt för stor plats hos webbhotellet, så hur bör man lösa problemt utan att begränsa deras foton, för det är inte aktuellt! ![]() Men kan man använda en extern tjänst (gratis), i såfall vilken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Flytta eller uppgradera ditt webbhotell är väl det mest naturliga. Visst kan du använda externa tjänster men det känns som det blir krångligt både för dig och dina användare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för inputen. Det är primärt en bloggare det gäller, kan jag be denne använda någon typ av bildtjänst? Något som stödjs av wp?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan använda CDN tjänster med Wordpress, men dessa brukar inte vara gratis.
http://www.coralcdn.org/ Men du lär behöva 1 kopia av bilderna själv. Senast redigerad av BarateaU den 2013-05-14 klockan 21:03 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men sedan har du ju sk molnhårddiskar som kanske kan ge mer utrymme, men då får man också titta efter om de har sådan funktion som gör att det är möjligt att länka in bilden externt på en webbsajt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Men är det inte helt menlöst att försöka lösa en wordpress bildlagring för "kunder" med picasa/gmail. Håller aldrig i slutändan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Om det inte är länkade bilder så fungerar typ Dropbox bättre än Picassa, men om det håller i längden det vet jag inte heller. Du kan ju lägga in en policy bland bloggarna att de inte använder bilder över en viss storlek, att länkar in bilderna, eller använder någon näthårddisk etc. Sätt upp lite regler! Senast redigerad av deeman den 2013-05-18 klockan 13:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilken strl samt installning for bilder bor jag gora i admin for att slippa problem alltfor snart igen, vilken strl ar max tycker ni.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|