FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag surfa runt på nätet och kom in på en hemsida som säljer wordpress teman. I detta wordpress tema så hade dem en design i portfolion som jag skapat. En design jag lagt ut som FREE PSD på Dribbble.com Men har dem rätt till detta? vad har jag för rättigheter, vad skall jag säga åt dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
De har bestulit dig på den idéella upphovsrätten, dvs de kan inte hävda att de skapat detta om de inte gjort det, oavsett om du lagt upp det för fri kopiering.
Dvs ingen annan än Picasso kan hävda att man målat en Picasso-tavla, även om Picasso lagt ut tavlar för var och en att kopiera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad jag förstått, så är det fritt fram att använda material som sägs vara fria att använda av upphovsmannen. Dock är det inte lagligt att hävda att man själv gjort materialet.
Så, så länge dem inte hävdar att dom själva har gjort designen, så tror jag inte du kan göra så mycket. Men jag kan ha fel. Men är man så pass duktig som du är, så tror jag du kommer att upptäcka MÅNGA fler gånger att folk snor dina bilder/designs, oavsett om du säger att det är fritt fram eller inte ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom har ju inte påstått att dom har gjort det, portfoliot är ju bara för att demonstrera temats portfolio post/page typ. Inte deras egna portfolio.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|