Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Var länka till nytt antikvariat www.nordicposters.se ?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-29, 12:01 #1
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Medlem

Standard Var länka till nytt antikvariat www.nordicposters.se ?

När jag började med hemsidan seriesam.com 1998 så var det viktigt att lägga upp den i alla publika register. Det fanns t.ex listningar av antikvariat på olika ställen som yahoo och altavista, egna hemsida där privatpersoner hade länklistor m.m. Nu när jag ska lägga in nordicposters.se så googlar jag på sökordet "www.seriesam.com" för att få tips var jag ska lägga in den nya sidan, men först i resultatlistan kommer bara "rent skräp" som urlspion, archive is, xmarks, sewebstat m.m. Vem tusan använder dem till någonting, varför kommer de först i google-resultatet?

Jag letar vidare i resultatlistan men bland de 100 första träffarna finns inte en enda intressant sida med länkar som jag kan tänka mig att någon använder. Så min fråga är om det någonstans finns en lista på bra länksidor där man kan lägga upp en länk till sitt antikvariat eller webb-butik med filmsaker?

Jag är också nyfiken på teorier om varför google ger så ointressanta svar om man söker på en www-adress.
Thomas E är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-29, 13:45 #2
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Saker och ting förändras på 15 år

Citat:
Vem tusan använder dem till någonting, varför kommer de först i google-resultatet?
Inte många. Vissa ger bra information, andra inte. Det är autogenererat innehåll som mest är skapat för sökmotorer. De kommer först eftersom det inte finns särskilt mycket konkurrens på sökordet.

Här hittar du lite länkkataloger:
http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-29, 13:51 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Saker och ting förändras på 15 år
Inte många. Vissa ger bra information, andra inte. Det är autogenererat innehåll som mest är skapat för sökmotorer. De kommer först eftersom det inte finns särskilt mycket konkurrens på sökordet.

Här hittar du lite länkkataloger:
http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7
Tack för tipset, jag provar.

Varför visar google ens upp automatgenererat innehåll? Borde vara enkelt att lägga sist. Jag såg någon teori om att dessa auto-sidor är fyllda med google-reklam så google visar dem först för att tjäna pengar själva?
Thomas E är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-29, 21:47 #4
daniel_s avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas E Visa inlägg
Tack för tipset, jag provar.

Varför visar google ens upp automatgenererat innehåll? Borde vara enkelt att lägga sist. Jag såg någon teori om att dessa auto-sidor är fyllda med google-reklam så google visar dem först för att tjäna pengar själva?
För att ibland är det bra innehåll - andra gånger inte. Det beror på vad man använder för data, metadata och hur den integreras med olika källor och sedan på vilket sätt den presenteras etc.

Det finns många teorier om allt möjligt, men jag har svårt att tro att Google skulle vara lika dumma som dess föregångare, Altavista, vars misstag gjorde att Google blev den mest utbredda sökmotorn
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
antikvariat filmaffischer

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017