Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

www eller inte?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-24, 07:18 #1
Swag Swag är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2012
Nykomling

Standard www eller inte?

Mina Wordpressinstallationer på binero installeras utan "www". Alltså i adressfönstret och i google så står det "exempel.se" och inte "www.exempel.se"

Vad jag undrar är:
1: Spelar det någon roll om de inlänkar jag får länkar till "exempel.se" eller "www.exempel.se"?

2: Finns det någon anledning att ändra detta till "www.exempel.se" eller kan det lika gärna vara som det är?

3: Om det finns anledning att ändra till "www" och jag gör det, kommer detta påverka Google rankningen när ändringen genomförs?
Swag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-24, 10:43 #2
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Spelar ingen roll vilken du använder, men kör en 301 från den du inte använder till den du använder. Kan hända att t.ex www får en högre CTR i SERPen däremot.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-24, 11:10 #3
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Swag Visa inlägg
Mina Wordpressinstallationer på binero installeras utan "www". Alltså i adressfönstret och i google så står det "exempel.se" och inte "www.exempel.se"

Vad jag undrar är:
1: Spelar det någon roll om de inlänkar jag får länkar till "exempel.se" eller "www.exempel.se"?

2: Finns det någon anledning att ändra detta till "www.exempel.se" eller kan det lika gärna vara som det är?

3: Om det finns anledning att ändra till "www" och jag gör det, kommer detta påverka Google rankningen när ändringen genomförs?
1 Om du vill köra utan www, så bör dina inlänkar även vara utan www.

2 Du kan låta det vara som det är, det är lite som du vill.

3 Nej
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-25, 17:13 #4
Lalamums Lalamums är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
Lalamums Lalamums är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012

Ja, du bör som sagts i tråden göra en 301-redirect till den du väljer, för att länkkraften ska samlas, google ser nämligen detta som två olika domäner.

Ja, en anledning är att man oftast skriver www när man länkar, så de flesta naturliga länkarna riktas mot denna, plus att många fortfarande skriver in detta i adressfältet.. Men du väljer själv

Nej, ifall du inte har några inlänkar, och har du inlänkar så löser du det med 301 redirect.. Så bör det inte bli någon påverkan.
Lalamums är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-02, 07:23 #5
Nykomling

Nykomling

Tack alla för svar!

Jag har ändrat till "www"
Swag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-03, 01:09 #6
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
1. Det spelar ingen större roll. Det jag kan komma på som är en fördel med www-varianten är att vissa cms kan göra om dessa till riktiga hyperlänkar. T.ex. www.domän.se och domän.se. WN gör automatiskt om den som inleds med www till länk. Sedan, som tidigae talare sagt, är det vanligt att folk länkar med www innan domännamn.

2. Behåll som det är, men se till att alla länkar du skapar själv länkas utan www. Anledningen till detta är att en del av styrkan i länken kan gå förlorad med en 301-redirect.

3. Om du gör det rätt med nya 301-redirects till www-varianten borde omindexeringen ske succesivt och problemfritt.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017