FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla sökmotoroptimerare!
Har idag en blogg, där förstasidan visar mina senaste inlägg. Gjorde en snabb analys med pineberrys verktyg och min startsida innehåller inte ordet jag vill ranka på i H1 rubriken, detta är ju ganska viktigt. Så min tanke är att man kan lägga in det på något viss i källkoden på något vis? Eller hur skulle ni göra i mitt fall för att få in ordet i H1? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilket bloggverktyg eller CMS använder du?
En h1 tagg lägger du enkelt in i html-koden. Ser ut såhär: Kod:
<h1>Detta är din rubrik</h1> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
När det gäller framsidan blir titeln/namnet på din blogg h1:an. Inläggen ska bli h2 om man är på framsidan. Besöker du ett enskilt inlägg blir titeln på inlägget h1:an. Så du ska alltså ha nyckelordet så tidigt som möjligt i namnet på din blogg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Använder Wordpress
![]() Vad märkligt, har nämligen nyckelordet jag fyllde i när jag gjorde deras analys i min titel på bloggen. Vad händer ifall man lägger in en egen ifall man använder wordpress? Positivt eller negativt för SEO? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Om du redan har nyckelordet i titeln så skulle jag inte rekommendera att lägga in en h1:a själv bara för att Pineberrys verktyg säger att en h1:a ska finnas på sidan. Namnet på din blogg räcker bra. Du skriver väl också inlägg med nyckelordet antar jag? Då får du också relevans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I vissa Wordpress-teman är bloggens namn alltid H1:a oavsett om du är på förstasidan eller ett enskilt inlägg. Då blir rubriken på det enskilda inlägger en H2. För att ändra detta måste du koda om temat lite så att bloggens namn skrivs i t.ex. <p> eller <span> om ett inlägg visas. Styla sedan <p> eller <span> som startsidans H1 så ser det likadant ut överallt på bloggen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|