FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej hej
Jag håller på att göra en lite större hemsida som kommer vara heltäckande, låt oss säga, om bilar. Jag vill ha ett plugin till wordpress som ser ut såhär: 1. Man väljer någon av de alternativ som finns i en dropdownmeny. 2. När man svarat på alla frågor så föreslår programmet en text (förvald enligt deras val). Tanken är att man lätt ska hitta det man söker. Någon som hört talas om något liknande? Over and out |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag fick göra en customlösning i javascript för en sida jag hade tidigare iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, okej! Vet inte hur sånt fungerar då jag inte kan något om programmering. Men är det någon kod man kan få? Eller är den värdefull/dyr/anpassad efter en viss sida?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det en sökfunktion så är det lite mera jobb. Om du bara vill att de får olika svarsalternativ beroende på hur de har svarat innan och att de sedan hamnar på olika sidor beroende på hur de svarar kan du använda dig av gravity forms.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har själv letat mycket efter ett bra sökplugin som sorterar efter custom taxonomies eller metadata. Dock inte hittat något som funkar exakt som jag vill ha det.
Så för min del håller jag på att försöker koda en variant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Något speciellt "gravity forms" plugin du rekommenderar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gravity forms är ett plugin: http://www.gravityforms.com/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du ska kolla efter Conditional Fields
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den var specialanpassad med CSS efter min sida. Kan ingen programmering själv typ, utan fick det fixat av en programmerare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ninja forms borde fungera utan programmering, dock är det lite buggigt...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|