FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vet någon om det finns något program eller bra instruktioner om hur man deklarerar för HB? Finns det en sida eller så för dummis? Och i värsta fall vad tror ni priserna ligger på om man vill att någon annan ska göra det åt en?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det beror på hur stort och avancerat det är men en gissning på ca 2 - 5000:- exkl moms. Jag har använt samma ekonom i mer än tjugo år utan att ha problem med myndigheter mm. Dom har gillat vår deklaration. :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Skatteverket har väl bra broschyrer och exempel för deklarationen i handelsbolag.
Kolla deras sida med nedladdningsbara broschyrer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
skatteverkts broschyrer säger ingenting. Dom suger helt enkelt. Man kan ringa skatteupplysningen, men dom kn ibland inte ge svar, och ibland ger dom fel svar...
![]() http://www.skatter.se/ http://www.skattebetalarna.se/ är bra. Sedan kan det vara en ide att skaffa revisor. Det funkar, och kostar inte galet mycket (om man letar lite). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag håller inte med.
Visst, broschyrerna har brister, men informationen om hur man fyller i deklarationen finns där om man orkar läsa det. Jag har lyckats så jag vet att det går ![]() Deklarera och upprätta årsbokslut är dock inte samma sak, men tråden gällde väl att överföra sin redovisning till deklarationen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är det någon revisor eller så som rekommenderas? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
När det gäller ett HB så gäller iofs samma sak, men med tillägget att bara 25% av deklarationsblanketten innehåller värden som du hämtar från din bokföring, resterande avser annat och hämtas delvis från fg års blankett, delvis från de beräkningar du gör i årets blankett och delvis från ren kunskap. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|