FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag närmar mig snart ett tre-siffrigt antal webbplatser och det ökar med ett par stycken varje vecka.
Jag letar efter en annonseringstjänst som innebär att jag kan visa annonser med hjälp av en och samma kod på alla webbplatser och utan att jag måste uppdatera tjänsten med mina nya webbplatser varje gång jag skickar ut nya webbplatser. AdSense är inget alternativ tyvärr (avstängd som många andra). Tips någon? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om de delar hosting(eller om du kan fixa en databas som är öppen utåt), kan du ha en gemensam databas för annonshantering för samtliga sajter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo det vet jag men jag måste ändå hitta en annonseringstjänst som ger mig en annons-kod som jag kan lägga upp på vilka siter jag vill. Hur jag ska lösa det tekniskt vet jag redan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad spelar det för roll att du är avstängd från Adsense, DFP (http://www.google.com/dfp/info/sb/index.html) kan man väl använda ändå som annonshanteringssystem?
Alternativt OpenX som man både kan köra själv och som hostad tjänst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanske jag som är förvirrad men det känns som att ni missförstår mig. Jag behöver inget system för att hantera annonser.
Jag letar efter en tjänst (likt AdSense) som jag kan använda till att få annonser att visa på mina webbplatser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
du menar ett system där man deployar annonser på dina webbplatser direkt från tjänsteleverantören?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej jag vill bara ha en enkel annonskod som jag får använda till alla webbplatser jag har, punkt.
Dvs letar efter en leverantör av annonser som inte bryr sig (inom rimliga gränser) vilka webbplatser jag lägger annonskoden på. Senast redigerad av gregoff den 2013-03-19 klockan 14:52 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att Gregoff menar följande:
Exempel: Han ansöker till ett program A hos ett affiliateföretag (tex TD, Affiliator, what ever).. sen vill han kunna visa annonskoden för program A på alla hans andra sidor utan att behöva regga dem först hos affiliateföretag och sen ansöka igen till samma program A med varje sida.. Eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Lätt att man snöar in på krångliga vidareförklaringar när man redan blivit missförstådd, men detta summerar det väldigt bra =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
På vårt företag jobbar vi alltid så. Skulle våra stora affiliates bli tvungna att ansöka om varje sida de har skulle vi förmodligen förlora kunder. De får helt enkelt acceptera våra villkor och då förväntar vi oss att de följer dem. Det är bara direct links som man måste ansöka om.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|