FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Skall nu uppgradera lite och virtualisera några utspridda småservrar, Har en Dell 2950 II på g som är bestyckad med 2x Xeon E5355 32Gb minne 4x 73gb 15K SAS 2x 250gb SATA 7200rpm Han har även 146GB sas om jag hellre vill ha dem, Vad bör man ge för en dyl maskin? Har inte fått ngt prisförslag än, men tänkte kolla av här först vad nui tycker den kan vara värd. Förutsätter att maskinen är i bra kondition Senast redigerad av hundserver den 2013-03-22 klockan 23:38 Anledning: Glömde generation |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok han ville ha 6500-7500:- med 2,33GhZ processorer,
Är det alldeles för dyrt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker det är alldeles för dyrt. En av mina maskiner är en maxad Dell 2950 III - betalade 2k, CPU:erna uppgraderade jag själv till Extreme Edition.
Senast redigerad av jayzee den 2013-03-24 klockan 08:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok,
Men är den prestandamässigt en bra maskin? Har jämfört den och Hp dl380 G5 lite och dom verkar likvärdiga, |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är en helt ok maskin även om den börjar bli lite gammal
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Japp, Dell 2950 (III) och HP DL380 G5 var respektive tillverkares virtualiseringshäst för 5 år sedan.
För Dells del vidareutvecklades de till R710 och nu senast R720. För HP:s del är det G6, G7 och G8. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hmm, får ta och diskutera priset sen då :-)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|