Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Föräldrarkontroll som fungerar för Sverige

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-04, 09:01 #1
jakoobs avatar
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2007
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
jakoobs avatar

Reg.datum: Jul 2007
Standard Föräldrarkontroll som fungerar för Sverige

Testade igår att installera olika föräldrarkontroller, först är det för att sätta en tidsgräns emot för mycket dataanvändning vid olämpliga tider. Det fungerar med win 7 inbyggda föräldrar kontroll.

Men deras family filter , tänkte använda det men det funkade när jag sökte på engelska sajter, men emot svenska så var det mycket dåligt, det spärrade flashback men det mesta gick igenom hur jag än gjorde. Tanken var att jag skulle använda en lista på godkända sajter och sedan godkänna allt eftersom, man fick en varning men man kunde surfa in utan några problem.

Testade ett annat extern program men det var webbfiltret som inte funkade för svenska ord. Kan man inte uppdatera med en svensk ordlista? Dock Googlade jag lite och såg att Telia hade en tjänst med tillägg fungerar det? Hade windows eget inbyggda fungerat så hade det var det bästa, gratis och att man kan välja bort att spionera och enbart blockera.

Trodde de skulle vara bättre, men de webbfilter jag testade var katastrof för oss som bor i Sverige.
jakoob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017