Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny domän straffad?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-18, 12:51 #1
introstand introstand är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2012
Medlem

Standard Ny domän straffad?

Hej!

Skaffade för ett tag sedan en domän som varit registrerad tidigare men som förföll precis efter årsskiftet. Jag har tänkt använda domänen till ett nytt affiliate-projekt. När jag anslöt domänen till Google webmaster tool fick jag ett meddelande från Google om onaturliga länkar på min sida, alltså länkar som antagligen funnits på den förra ägarens sida.

Jag har redan kommit en bra bit med att skapa nya min sida på domänen och har skickat in en begäran om omprövning till Google. Men det jag nu funderar på är om jag skulle göra bättre i att helt enkelt byta domän då jag upplever det väldigt svårt att få Google att ens indexera sidan. Kan det ha med varningen att göra?

Vad tror ni? Är det bäst att byta domän eller ska jag bara ha is i magen?

Tacksam för all hjälp!
introstand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-20, 17:00 #2
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Se vilka länkar det gäller och börja jobbet med att få bort dom om det är verkar vara möjligt
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-20, 20:07 #3
Medlem

Medlem

Ja men om jag tolkat meddelandet rätt så gäller det alltså lnkar från min domän till andra sidor, utlänkar.

Med tanke på att det nu är en helt ny sida på domänen är också alla gamla utlänkar borta.
Oläst 2013-01-20, 21:01 #4
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Skulle det vara så, så blir ju problemet löst när dom granskar din sak, tog många veckor för min del när jag bad om omprövning
Oläst 2013-01-21, 11:21 #5
Medlem

Medlem

Ja så tänker jag också. Då har jag nog lite is i magen och fortsätter arbeta. Google har börjat indexera sidan nu så äntligen händer det saker.

Tack för hjälpen!
Oläst 2013-01-21, 11:22 #6
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av introstand Visa inlägg
Ja så tänker jag också. Då har jag nog lite is i magen och fortsätter arbeta. Google har börjat indexera sidan nu så äntligen händer det saker.

Tack för hjälpen!

Lycka till, du borde också få ett mail i GWT om beslutet när det är färdigt. Men om dom har börjat indexera så lär det ju vara ett ytterst bra tecken
Oläst 2013-01-29, 15:04 #7
Medlem

Medlem

Uppdatering på ärendet.

Fick idag svar från Google på min Reconsideration request. Blir verkligen inte klok på detta.

Det står:
Vi har fått en begäran från en webbplatsägare att ompröva hur vi indexerar webbplatsen: DOMÄN.
Vi har granskat din webbplats. När vi granskar en webbplats kontrollerar vi om den strider mot våra riktlinjer för webbansvariga. Om vi märker att det inte är några problem kommer vi att ompröva vår indexering av webbplatsen. Om webbplatsen ändå inte visas i våra sökresultat be vi dig att läsa i Hjälpcentret för förslag om hur du kan åtgärda detta.

Jaha, vad var svaret? Det hade ju verkligen underlättat om man fick någon information i svaret. Är allt ok, inte ok? Om inte, vad är felet?
Oläst 2013-01-29, 15:33 #8
Pkkzs avatar
Pkkz Pkkz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2012
Pkkz Pkkz är inte uppkopplad
Medlem
Pkkzs avatar

Reg.datum: Aug 2012
Citat:
Uppdatering på ärendet.

Fick idag svar från Google på min Reconsideration request. Blir verkligen inte klok på detta.

Det står:
Vi har fått en begäran från en webbplatsägare att ompröva hur vi indexerar webbplatsen: DOMÄN.
Vi har granskat din webbplats. När vi granskar en webbplats kontrollerar vi om den strider mot våra riktlinjer för webbansvariga. Om vi märker att det inte är några problem kommer vi att ompröva vår indexering av webbplatsen. Om webbplatsen ändå inte visas i våra sökresultat be vi dig att läsa i Hjälpcentret för förslag om hur du kan åtgärda detta.

Jaha, vad var svaret? Det hade ju verkligen underlättat om man fick någon information i svaret. Är allt ok, inte ok? Om inte, vad är felet?

Google och deras automatiserade färigskrivna svar haha.
Samma visa varje gång.
Pkkz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-29, 15:37 #9
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Uppdatering på ärendet.

Det står:

Det underlättar om du skriver ut vilken sida det handlar om ifall någon ska kunna hjälpa dig vad som kan tros vara galet. Du verkar få ha is i magen och se om den åter dyker upp i söklistningen, i annat fall är det ju spärrad...
Att få en sida spärrad hos Google utan att ha en aning om varför känns skumt, då har man inte bra koll på ens hemsida. Kanske har du skapat egna inlänkar och därmed brutit mot deras riktlinjer?
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-29, 15:51 #10
Medlem

Medlem

Om du läser hela tråden ser du att jag registrerade en förfallen domän nu i början av Januari. När den sedan lades in i Google Webmaster Tools möttes jag av ett meddelande om konstigt länkar FRÅN domänen.

Alltså är detta någonting som den förra ägaren har lyckats med och sidan som ligger på domänen idag är helt nyskapad. Allting som den tidigare ägaren hade på domänen är borta. Enligt meddelandet handlar det heller inte om inlänkar utan länkar från min domän.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017