FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vill installera mono för Ubuntu Server 12.10 "Quantal Quetzal" och skriver apt-get install mono-runtime men får detta som svar: E:Unable to Locate Package mono-runtime
Vad ska jag göra? Måste få det att funka så jag kan starta en screen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag installerade
Citat:
Prova med att lägga på "sudo" först på kommandoraden så kanske det funkar bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack, fick det att funka tillslut på nåt annat sätt, vet ej hur.. Men i alla fall, jag har ett stort problem och det är när jag går till mappen där filen McMyAdmin.exe finns och skriver screen -S MCMA mono McMyAdmin.exe så får jag detta som svar: screen is terminating
Det som ska hända är att den filen ska startas och McMyAdmin således ska startas upp, men ingenting händer som sagt förutom den texten och ingen screen skapas. Något tips? Blir galen och får inte till det! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Inte för att jag vet om det hjälper men prova med:
Citat:
Senast redigerad av Conny Westh den 2012-12-30 klockan 04:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inte vad mono är men har du kollat om paketet finns i din repository? apt-cache search mono
Uppdatera /etc/apt/sources.list och kör apt-get update |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Mono motsvarar .NET Framwork och finns i versioner upp till 4.0 som stable och 4.5 är under utveckling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Såg att du fått ner det, kanske värt ändå att göra en apt-get installation? Känns för övrigt konstigt att köra exe-filer på en linux-burk.
Testa kör programmet istället för att hålla på med att öppna det i en screen. Eller starta en screen först och sen kör programet därifrån så du kan se vad som händer. Är du ens i rätt mapp? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Ett typiskt problem är att man glömer att köra med sudo först på kommandoraden och då kör man inte rom root, vilket ställer till det med behörigheterna.
Annars är syftet med mono just att man ska kunna köra både exe-filer och dll:er kompilerade på en Windows-burk direkt i Linux, vilket är mycket smidigt, så slipper man utveckla två olika versioner av sitt system men kan ändå köra det i både Windows och linux omodifierat. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|