FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Inom en snar framtid kommer jag tillsammans med andra som arbetat i projektet lansera en ny sida som är tänkt att användas världen över. Den är givetvis vinstdrivande och eftersom jag ej lanserat något internationellt så skulle det vara bra med ett par erfarna ord. Vilken bolagsform är bäst för detta ändamål? Verksamheten sker online och enbart online, vinstdrivande (de som arbetar med det ska plocka ut lön, givetvis), lanseras världens över och är en webbplats. Tack för svar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena!
Jag skulle definitivt rekommendera AB eftersom det ligger relativt stor risk i att satsa golbalt, men också för att det underlättar ägarfördelningen avsevärt. Här kan du läsa mer om vad som skiljer de olika bolagstyperna åt: http://abkoll.se/bolagsformer/ Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller med Logic om att AB är helt klart bästa bolagsformen för samriskprojekt och om det är intäkter och löner involverta. Om det är hyfsade intäkter så är det ett solklart fall, AB it is.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Japp, det lutade mot det. Följdfråga, aktiebolag eller Ltd? Jag tror att var detta kommer bli som störst är Asien/Amerika och en hel del i Europa givetvis.
Min fråga är alltså, ska jag starta bolaget i Sverige som AB, eller i något annat land som Ltd? Fördelar/nackdelar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Svenskt AB känns som det mest seriösa. Ni driver väl verksamheten från Sverige?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Om man ska ha internationell verksamhet så ska man inte ha bolag i Sverige, varför betala massa dyr bolagskatt när du kan få 0% bolagskatt om du bedriver bolag i rätt land. Du kan ha driftbolag i Sverige som sköter utveckling och löner betalas ut som.
Den tiden bolaget samlat antal miljoner på hög flyttar du ut från Sverige några år o plockar ut dom skattefritt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Precis som patrikweb säger. Vad menar du dock med 0%, har ej hittat något sånt land - än. Har kikat lite på Malta och de erbjuder ju skattelättnader och bygger man upp det rätt hamnar man nere på 5% vilket verkar helt okej faktiskt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Då pratar jag exempelvis bolag i Seychelles, Belizi och liknande. Men Malta med holding bolag i exempelvis Cypern är ett bra upplägg om man vill komma ner till 5% |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||