FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, jag har sedan nåt år eller två tillbaka använt mig av Citynetworks webbhotell med blandat resultat. Har fått känna på alla driftstörningar pga DDOS, diskproblem och allt vad det är.
Tänkte istället flytta till en VPS och funderar på att välja Citycloud men är lite tveksam. Citynetworks webhotell körs väl på deras egen virtualiseringsplattform? Alltså borde liknande problem som man har sett på webbhotellssidan även återfinnas i cloud-delen. Glesys har jag kört tidigare och varit nöjd med, men väljer gärna KVM istället för OpenVZ och därför har jag inte släppt Citycloud helt även om jag borde göra det med tanke på allt strul som varit. Så ni som kör Citycloud, upplever ni mycket störningar där? Det jag mest är orolig för är överförsäljning och IO-problem mot lagringssystemet osv. /Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tlagren - jag skrev ett svar här tidigare men som någon raderade rakt av utan att jag förstår anledningen?
Summan var mer att säga att vår delade mijlö är alltså helt separat från City Cloud hårdvarumässigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaret och jag tror jag även hann läsa det första som hastigast.
Tanken med min fråga var egentligen att höra vad andra har för erfarenhet samt få någon känsla för om de problem jag upplevt med shared hosting delvis även skulle avspegla sig på clouddelen. Tack för svaret. /Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej igen, tänkte bara meddela att jag just nu provkör lite i CityCloud och det fungerar mycket väl.
Det fotoalbum (gallery3) som jag haft lite problem med laddar riktigt bra nu på en small-VPS med CentOS 64bit, Apache, php-fpm och MySQL. Gick från laddtid på ca 3 sek till 0,180 sek så hittills ser det riktigt bra ut. /Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |