FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
http://www.sweclockers.com/nyhet/15300-intel-planerar-for-4k-upplosning-pa-skrivbordet
Finns det några fördelar med att skapa sådana storlekar? Eller nackdelar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, du skapar en större arbetsyta på skrivbordet. Om upplösningen blir högre samtidigt som skärmen blir större, så får du en större arbetsyta på skrivbordet, samtidigt som det inte blir för plottrigt.
![]() Nackdelen är att alla vi som arbetar med webben blir tokiga, då vi ska försöka anpassa våra webbsidor att fungera lika bra i 400 pix som 4000 pix. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fördelen med så här hög upplösning bör dock vara marginell.
Men jag tror att det är ett steg i rätt riktning till ännu högre upplösningar, som i kombination med flexibla LED skärmar kan skapa helt nya spel- och filmupplevelser. Om inte allt för många år, så kommer du förmodligen veckla ut skärmen så att den täcker hela ditt synfält. Det bör bli ganska häftigt i spel med first person perspektiv (såsom tex Skyrim, Battlefield och CS). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns ju typ 24 tums skärmar som idag klarar att ha runt 4000 pixlar i bredd.
Hur fan kan folk se utan att använda mikroskop? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har nog inte sett några. Sådana upplösningar kräver ju dock att operativsystemet man kör är anpassat för det, 27" med 2560x1440 är nära på för litet enligt mig. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För vanlig konsument, ja. Men de använder inte såna upplösningar, bara klarar av.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |