Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Facebook grupp med 125.000+ fans

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-03, 21:20 #1
MDios MDios är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: May 2012
Banned

Standard Facebook grupp med 125.000+ fans

Hejsan!

Jag har nu valt att sälja min stora facebooksida, vet att det är en otrolig marknadsföringskanal, den har i dag 125.000+ fans, alltså en oerhört stor sida, 116.000st från Sverige, 5000st från Norge, 1000st från finland, så i stort sett alla är ifrån Sverige.

Skillnaden med denna grupp emot många andra som säljs är att det är sån oerhört låg medelålder på de som gillat sidan, denna är dock perfekt då det är mer äldre personer istället för massa 13åringar som gillat sidan.

Statistik för alla fans finns här:
http://www17.speedyshare.com/Z9QE8/d...stik-grupp.JPG

Medlemmarna är aktiva, många nås vid varje inlägg.

Detta är en otrolig möjlighet för dig som antingen har en produkt du till sälja eller sälja inlägg åt företag, möjligheterna är många och pengarna för gruppen kan snabbt tjänas igen.

Vidare frågor tas via PM, alltid snabba svar!

Startbud: 4000kr Säljes som privatperson.
Köp nu pris: 10.000kr
MDios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-03, 22:31 #2
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar

Reg.datum: Jun 2012
Hur vet jag som eventuell köpare att detta är riktiga fans? Du sysslar ju med en verksamhet som säljer FB-likes, är detta sådana?
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-04, 13:32 #3
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Hur vet jag som eventuell köpare att detta är riktiga fans? Du sysslar ju med en verksamhet som säljer FB-likes, är detta sådana?

Hejsan!

Det vi säljer är fans av riktiga Svenska användare, så skillnaden på användarna är ingen, men nej gruppen har inga köpta fans, det kan bevisas på statistiken till gruppen, där kurvan på i vilken takt fansen ökat kan uppvisas. Gruppen har funnits sedan 2010.

Samt så kostar det en hel del även för oss att köpa in våra Svenska fans så att öka bara 15.000 svenska fans skulle kosta mer än vad jag säljer hela gruppen för, så det är ingenting som skulle löna sig vid en försäljning av en facebookgrupp.

Mvh
MDios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-04, 13:51 #4
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Har WN som tidsfördriv

Kan ni bifoga avtalet med Facebook som ger er rätt att sälja sidan?
Eller saknas denna överenskommelse mellan dig och Facebook och sidan kan försvinna vilken dag som helst om jag köper denna av dig.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-04, 14:35 #5
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Kan ni bifoga avtalet med Facebook som ger er rätt att sälja sidan?
Eller saknas denna överenskommelse mellan dig och Facebook och sidan kan försvinna vilken dag som helst om jag köper denna av dig.
Hur ska de kunna veta att den säljs? Man kan ju fritt lägga till och ta bort administratörer från en facebooksida och det står inget om att det skulle bryta mot reglerna. Ett scenario skulle kunna vara att Person A lägger till person B som administratör men sedan väljer person A att byta jobb och blir då av med sin roll som administratör, då står bara Person B kvar som admin och inga regler har brutits.

Jag tror inte att folk brukar bifoga sitt tillstånd av Google att använda sig av köpta länkar när de säljer en hemsida som rankar bra i Google, lite tack vare köpta länkar.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-04, 14:37 #6
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Hur ska de kunna veta att den säljs? Man kan ju fritt lägga till och ta bort administratörer från en facebooksida och det står inget om att det skulle bryta mot reglerna. Ett scenario skulle kunna vara att Person A lägger till person B som administratör men sedan väljer person A att byta jobb och blir då av med sin roll som administratör, då står bara Person B kvar som admin och inga regler har brutits.
"You will not transfer your account (including any Page or application you administer) to anyone without first getting our written permission."
Källa: https://www.facebook.com/legal/terms
Oläst 2012-10-04, 14:40 #7
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
"You will not transfer your account (including any Page or application you administer) to anyone without first getting our written permission."
Källa: https://www.facebook.com/legal/terms
Men man får när som helst lägga till eller ta bort en eller flera administratörer från sin facebooksida. Det är med andra ord mycket enkelt att kringgå den regeln eftersom att man kan låta en person bli administratör i sin facebooksida för att sedan säga upp sin egna position, och på så sätt har den personen full kontroll över facebooksidan. Men om du fortfarande tycker att det bryter mot reglerna så kan man istället nedgradera säljarens position till den med minst rättigheter, då kan man bara se statistik för sidan har jag för mig, och på så sätt har sidan inte överlåtits överhuvudtaget men all kontroll har ändå förts över till den nya personen.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-04, 14:52 #8
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Klart man kan "överföra" sidan på olika sätt om man får dåligt samvete för att bryta mot avtalet.

Frågan är dock hur en sida kan bli "en otrolig marknadsföringskanal" då man inte får annonsera för 3e part på sidan. Överför du inte sidan på riktigt blir det en annons åt 3e part även om du lägger upp dina egna tjänster/produkter vilket är förbjudet enligt annan paragraf i avtalet du har mot Facebook.

Om någon förklarar för mig att det är helt enligt avtalet jag har med Facebook att köpa en sida samt göra den till en marknadsföringskanal lägger jag mer än gärna ett bud. Tills dess tror jag på min tolkning av avtalet jag godkänt och är inte sugen att stängas av från facebook.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017