FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänkte kolla om det finns intresse för min tjänst GeoSök som i princip är uppbyggt runt en databas med postnummer kopplade till lat - long koordinater.
Förutom webbinterfacet finns det även ett API (se beskrivning på sajten). I dagsläget har tjänsten ett mindre antal betalande kunder (har sålt premiumkonton på årsbasis), inklusive Svenska dagbladet. Vissa kanske väljer att förnya, andra inte. Tjänsten är idag lite eftersatt på grund av tidsbrist. Den behöver underhållas och skärpas till en smula. Möjligheten för den driftige att utveckla tjänsten och tjäna (större) pengar på den är betydande, då jag regelbundet får förfrågningar från företag. På minuskontot finns (den undermåliga) koden, knackad av mig. Admindelen är inte heller något att hurra över, även om det funkar. Skrivit i php och MySQL. Ingår i köpet: - databasen med alla >15000 postnummer med koordinater - unik egenutvecklad kod (se sajten i fråga) - teknologi för att hålla databasen up to date - API - kundstock - domännamn - logo (proffdesign) ![]() Säljer som företag, bud lämnas ex.moms. Minsta höjning 1000 kr. Budstart 15,000 kr. Budgivning avslutas tidigast den 26 september klockan 23.59. Jag förbehåller mig rätten att inte sälja om inte "rätt" bud/köpare dyker upp. Säljes som sagt på grund av tidsbrist då jag sysslar med annat idag. Frågor tas i PM eller i tråden. Bud accepteras i PM eller i tråden. Dock vill jag veta vem du är som budar, så skicka ett pm med lite info om dig själv/ditt företag. Senast redigerad av mephisto73 den 2012-09-19 klockan 14:10 Anledning: Lade till domännamn i vad som ingår |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle gärna vilja veta hur mycket sidan drar in på ett år.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan lägga till att det finns 306 registrerade epostadresser som man kan göra utskick till för att möjligen aktivera som betalande kunder.
I dagsläget finns det 20 aktiva betalda konton, varav 6 st. löper ut i år. Jag har även då och då fått in uppdrag från kunder, t.ex. att plotta postnummer på en karta, detta kan man göra med hjälp av databasen och Google maps mot valfri timkostnad. Generellt kan man säga att de som söker den här typen av information är i ganska hög grad beredda att betala för den. Senast redigerad av mephisto73 den 2012-09-20 klockan 10:37 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|