FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon här som provat att marknadsföra Ferratum?
Har kört dem via Mikkelsenmedia en tid med godkänt resultat (för att vara en sms-långivare). Bytte dock till TD för två dagar sedan eftersom de betalade lite bättre. Det var det dummaste jag har gjort den här veckan. Av 25 leads har samtliga utom tre underkänts i efterhand och tre är fortfarande preliminära. Alltså Noll sales = noll arvode. Likaså Lendo (endast via TD) är ett skämt numer. Förr fick man betalt för leads, nu får man betalt för genomfört lån. Det innebär att Lendo (och deras samarbetsbanker) numer plockar det absoluta russinen bland ansökningarna och beviljar högst 1 av 25, trots att alla uppfyller deras villkor. Och för det tar de hutlöst betalt om man jämför med den ränta dessa mycket kreditvärdiga låntagare skulle få hos sin husbank. Dessutom får de kunderna i stor sett gratis. EPC är numer knappt mätbar. För övrigt skulle jag helst slippa att marknadsföra sms-långivarna. Inte bara av moraliska skäl men för att ingen av dem är lönsam för den som köper sin trafik. Dock bidrar de till mångfalden och är nödvändiga att ha med vid t.ex. en presentation och/eller utvärdering. Senast redigerad av Paginas Jakobsson den 2010-04-08 klockan 03:00 |
||
![]() |
![]() |
|
|