FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Grattis någon snabb på WN! Jag har framöver tyvärr inte möjligheten att fortsätta med min e-butik efter att det första "hundåret" (nästan 400 000 kr ordervärde), snart är avklarat... Vill inte se butiken gå i graven så jag slumpar bort den till den kvickaste entreprenör som hugger. Den extremt lättskötta e-butiken säljer v.ä.s.k.o.r i alla former och går bra att sköta vid sidan om ett annat jobb.
Genom bra kontakter med några svenska grossister så kan jag sälja den mesta via dropshipping. Det går till så att när jag får in en order på en produkt så skickar jag ett email till aktuell grossist med den automatiskt genererade följesedeln. Klart! Tar totalt ca 30 sekunder. Vissa produkter har jag själv haft i lager och då självklart skickat själv, valfritt hur man önskar göra… I köpet ingår support från mig under överenskommen tid för en extremt billig penning = gratis, om någon önskar, så att den mest ovane / okunnige med lätthet kan ta över butiken. I köpet ingår även de två mycket attraktiva huvuddomänerna till butiken (varav en IDN-domän) som inköptes på SEDO för två år sedan för ca 15000 kr (kvitto finns), år 2010. Domänerna straffades hårt vid Googles uppdatering Penguin i april och ingenting har gjorts med domänerna eller sökmotoroptimering sedan dess. Trots det har ordervärde / månad legat konstant så om man har möjlighet att driva trafik till sidan kan detta bli RIKTIG bra (Butiken har aldrig haft någon facebooksida eller liknande). Ordervärde hittills i september är 26 773,00 kr 2012 antal ordrar antal varor Ordervärde Summa 305 st. 374 st. 280 411,55 kr 2011 antal ordrar antal varor Ordervärde Summa 107 st. 116 st. 87 490,10 kr Varav ordervärde i december var 61 646,00kr (jul-rushen) E-butikslösning från wikinggruppen (wikinggruppen.com) för 529 kr / mån. Med superservice och alltid lika trevlig telefonsupport. Priset är 20 000 kr (ordervärde / månad är +30 000 kr), inklusive domäner och blocket e-butik året ut etc. Befintligt varulager kan även det övertas löjligt billigt om så önskas. PM:a för annan info (webbadress etc) så tar vi resten via email / pm eller telefon. Vänliga hälsningar! Beachhouse |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
E-butik och varulager är nu sålt till en blixtsnabb köpare från Västerås.
/beachhouse |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|