FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Det är så att jag skriver ett litet program i ahk (autohotkey) och jag har stött på lite problem. Jag är ute efter att starta en proccess och sedan kolla om den har gått klart, om den är klar så visar programmet en liten notification vid klockan att programmet har körts färdigt. Jag behöver ha hjälp med att hitta ett bättre sätt att kolla om proccessen är avslutad. Just nu startar den programmet och "sover" i 30 sekunder, sedan kollar om programmet har gått klart. Någon som har någon bättre idé? Här är koden: Kod:
#Persistent Application_Path = C:\Program Files\BackUp\ Proccess_Name = BackUp.exe Log_Path = C:\Program Files\BackUp\BackUpLogs\Question_log.log MsgBox, 36, BackUp, Do you want to backup your files? (Press Yes or No) IfMsgBox Yes Run, %Application_Path%\%Proccess_Name% Process, Exist, %Proccess_Name% ; Check if application is started if !ErrorLevel = 0 { TrayTip, Starting!, Backing up your files please wait. SetTimer, RemoveTrayTipStart, 10000 return RemoveTrayTipStart: SetTimer, RemoveTrayTipStart, Off TrayTip sleep 30000 Process, Exist, %Proccess_Name% ; Check if application is closed if !ErrorLevel = 1 { TrayTip, Done!, All your files where saved to your home folder. SetTimer, RemoveTrayTipStart1, 10000 return RemoveTrayTipStart1: SetTimer, RemoveTrayTipStart1, Off TrayTip ExitApp return } } IfMsgBox No ; If user press No, a log file will be created and exit. FileDelete %Log_Path% Fileappend, Question: User pressed No button., %Log_Path% ExitApp Senast redigerad av fooztr den 2012-08-28 klockan 12:26 Anledning: edit |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|