FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Som ni kanske vet har alla användare en egen unik e-postadress som man kan använda om man vill mejla in en statusuppdatering. Detta brukar jag använda när jag är på semester m.m. Man kan också mejla in bilder, väldigt smidigt.
Men nu skulle jag vilja automatposta en sak och har byggt ett enkelt php-script för att testa. Till att börja med har scriptet endast en enda rad och jag använder här mail() för att skicka in ett mejl till min speciella e-postadress. Problemet är bara att det aldrig publiceras på Facebook. Så nu undrar jag vad som kan vara fel... Är det någon som har erfarenhet från att automatposta grejer till Facebook? Jag tyckte detta var ett smidigt sätt eftersom jag slipper använda mig av en tredjepartstjänst. Kan felet vara att den server jag skickar från (Binero) är spam-listad? Eller hur kan det vara så att när jag skickar ett "normalt" mejl från gmail så fungerar det hur bra som helst? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har för mig att mailet måste ha From: satt som är en av dina upplagda e-post på facebook, samt korrekta headers.
Testa att maila det till dig själv och se om det kommer igenom spamfilter mm. Misstänker att facebook har rätt kraftiga filter aktivt. Testa annars PHPMailer, då får du garanterat korrekta headers! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
From är korrekt satt (enligt de exempel som finns i php-manualen) med min e-postadress som jag använder i FB och jag har även testat att skicka till mig själv på gmail. Fungerade....
Får kika på PHPMailer |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Titta efter vilka headers du har från gmail.
![]() |
Svara |
|
|