FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Någon som hört något gällande migreringen av konton från gamla kontrollpanelen hos City Network? Är det framskjutet ytterligare eller är det bara jag som missat något?
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi migrerar löpande, dock med något lägre takt nu över sommaren. Om du vill kan vi dock ta ditt konto manuellt istället för att du ska behöva vänta tills den automatiska processen når ditt konto. Hör av dig till [email protected] i så fall så löser vi det.
MvH Johan Hedberg City Network |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Snart har det gått två år. Lite synd att Binero fått massor med skit för sin långsamma process när det är samma sak hos er ![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har du specifika behov så tittar vi på det och migrerar tidigare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
"Många tusen konton" är inte särskilt mycket om man har ett bra script i stil med det Binero använt sig utav. Binero förlorade kanske en del på att de lyfte sin nya miljö så pass mycket, därav att de gamla kunderna var väldigt ivriga att pröva på den. Att den gamla kontrollpanelen började falla sönder gjorde dessutom sitt till, er gamla har en del irriterande buggar också men den har inte fallit sönder lika mycket ![]() ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-07-06 klockan 16:29 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För att vara lite självkritisk så även om vår gamla inte är sönder - så är den under all kritik. Så personligen ser jag gärna att vi migrerar alla ASAP. :-) Men gäller att vi gör det bra också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Det enda är ju att man kan behöva ändra inloggningsuppgifterna i sina konfigurationsfiler på egen hand (vanlig mjukvara som Wordpress osv kan dock vara lämpligt att fixa). Att sätta upp nya databaser och flytta gamla bör fungera med script precis som hos Binero.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Självklart har vi det. Vi flyttar dagligen. Vad jag menar är att databaserna är en av de mer känsliga bitarna. Många har satt teckensnitt som varierar vilt och vissa har äldre databaser där kod kan behövas uppdateras. Bara exempel men jag har hör om rätt många undantagsfall som man inte tänker på om man inte sitter och jobbar med det. Vilket jag inte gör.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|