Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Migrering City Network

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-06, 00:50 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Standard Migrering City Network

Någon som hört något gällande migreringen av konton från gamla kontrollpanelen hos City Network? Är det framskjutet ytterligare eller är det bara jag som missat något?
Oläst 2012-07-06, 15:34 #2
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Vi migrerar löpande, dock med något lägre takt nu över sommaren. Om du vill kan vi dock ta ditt konto manuellt istället för att du ska behöva vänta tills den automatiska processen når ditt konto. Hör av dig till [email protected] i så fall så löser vi det.

MvH
Johan Hedberg
City Network
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 15:58 #3
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av crazzy Visa inlägg
Vi migrerar löpande, dock med något lägre takt nu över sommaren. Om du vill kan vi dock ta ditt konto manuellt istället för att du ska behöva vänta tills den automatiska processen når ditt konto. Hör av dig till [email protected] i så fall så löser vi det.

MvH
Johan Hedberg
City Network
Det är ingen brådska, jag kan vänta på min tur, började bara undra eftersom det inte verkar finnas någon ny information i er blogg eller någon annanstans. Alla problemen i nya miljön har man sluppit undan i gamla så jag är ganska nöjd ändå

Snart har det gått två år. Lite synd att Binero fått massor med skit för sin långsamma process när det är samma sak hos er
Oläst 2012-07-06, 16:12 #4
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är ingen brådska, jag kan vänta på min tur, började bara undra eftersom det inte verkar finnas någon ny information i er blogg eller någon annanstans. Alla problemen i nya miljön har man sluppit undan i gamla så jag är ganska nöjd ändå

Snart har det gått två år. Lite synd att Binero fått massor med skit för sin långsamma process när det är samma sak hos er
Vi gick mer ut med när vi skulle börja migrera - inte när det skulle vara slut för alla. Det var tanken i alla fall. Det är många tusen konton som skall migreras så det lär vidare ta en tid tyvärr. Vi har alla incitament att flytta konton och vill göra det så fort vi kan. Förväntningarna kanske var satta på olika sätt?

Har du specifika behov så tittar vi på det och migrerar tidigare.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 16:27 #5
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Vi gick mer ut med när vi skulle börja migrera - inte när det skulle vara slut för alla. Det var tanken i alla fall. Det är många tusen konton som skall migreras så det lär vidare ta en tid tyvärr. Vi har alla incitament att flytta konton och vill göra det så fort vi kan. Förväntningarna kanske var satta på olika sätt?

Har du specifika behov så tittar vi på det och migrerar tidigare.
Nej, jag väntar på min tur som sagt var, det är inget som brådskar.

"Många tusen konton" är inte särskilt mycket om man har ett bra script i stil med det Binero använt sig utav. Binero förlorade kanske en del på att de lyfte sin nya miljö så pass mycket, därav att de gamla kunderna var väldigt ivriga att pröva på den. Att den gamla kontrollpanelen började falla sönder gjorde dessutom sitt till, er gamla har en del irriterande buggar också men den har inte fallit sönder lika mycket När även ni gick över till Atomia var det kanske inte heller så spännande längre

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-07-06 klockan 16:29
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 17:09 #6
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Nej, jag väntar på min tur som sagt var, det är inget som brådskar.

"Många tusen konton" är inte särskilt mycket om man har ett bra script i stil med det Binero använt sig utav. Binero förlorade kanske en del på att de lyfte sin nya miljö så pass mycket, därav att de gamla kunderna var väldigt ivriga att pröva på den. Att den gamla kontrollpanelen började falla sönder gjorde dessutom sitt till, er gamla har en del irriterande buggar också men den har inte fallit sönder lika mycket När även ni gick över till Atomia var det kanske inte heller så spännande längre
Du kan inte scripta allt tyvärr och få det garanterat rätt. Vi kommer med lite steg som man själv kan ta här till hösten - men man bör vara med och titta igenom. Tack för ditt tålamod.

För att vara lite självkritisk så även om vår gamla inte är sönder - så är den under all kritik. Så personligen ser jag gärna att vi migrerar alla ASAP. :-) Men gäller att vi gör det bra också.
Oläst 2012-07-06, 19:24 #7
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Du kan inte scripta allt tyvärr och få det garanterat rätt. Vi kommer med lite steg som man själv kan ta här till hösten - men man bör vara med och titta igenom. Tack för ditt tålamod.
Nej, allt går kanske inte att scripta men Bineros lösning var väldigt bra och smidig. Allt material flyttades över per automatik, man fick en sammanställning över samtliga domäner via e-post där man såg precis vilka som behövde åtgärdas med nya namnservrar och ibland kunde de till och med fixa till ny databasinloggning. Förhoppningsvis är det lika smidigt hos er
Oläst 2012-07-07, 07:30 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Nej, allt går kanske inte att scripta men Bineros lösning var väldigt bra och smidig. Allt material flyttades över per automatik, man fick en sammanställning över samtliga domäner via e-post där man såg precis vilka som behövde åtgärdas med nya namnservrar och ibland kunde de till och med fixa till ny databasinloggning. Förhoppningsvis är det lika smidigt hos er
Absolut. De verkar ha gjort ett riktig bra jobb. Tror en del av scripproblemen ligger runt databaser mm. Men mycket kan göras automatiskt.
Oläst 2012-07-07, 07:49 #9
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Absolut. De verkar ha gjort ett riktig bra jobb. Tror en del av scripproblemen ligger runt databaser mm. Men mycket kan göras automatiskt.
Tror? Har ni knappt ens börjat med ett script när det gått drygt 1 ½ år?

Det enda är ju att man kan behöva ändra inloggningsuppgifterna i sina konfigurationsfiler på egen hand (vanlig mjukvara som Wordpress osv kan dock vara lämpligt att fixa). Att sätta upp nya databaser och flytta gamla bör fungera med script precis som hos Binero.
Oläst 2012-07-07, 23:56 #10
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Självklart har vi det. Vi flyttar dagligen. Vad jag menar är att databaserna är en av de mer känsliga bitarna. Många har satt teckensnitt som varierar vilt och vissa har äldre databaser där kod kan behövas uppdateras. Bara exempel men jag har hör om rätt många undantagsfall som man inte tänker på om man inte sitter och jobbar med det. Vilket jag inte gör.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017