Nu är det så här att jag har ett stort problem med flera av mina Wordpress bloggar det postat cirka 20 kommentarer per dag som inte har något med bloggarna att göra.
Här är några exempel på hur kommentarerna ser ut:
Citat:
Du c3a4r duktig Egoina som har drigat igc3a5ng det hc3a4r, fc3b6r hur sjukt det c3a4r att nc3a5got sc3a5nt hc3a4r ens ska BEHc396VAS sc3a5 gc3b6r det tydligen det och ni bloggtjejer har sjukligt stort inflytande pc3a5 smc3a5tjejer framfc3b6rallt.. Det c3a4r skrc3a4mmande att se hur mc3a5nga tjejers sjc3a4lvbild ser ut idag. Att mat ska vara sc3a5 himla farligt och c3a5ngestladdat c3a4r ju bara sjukt tragiskt och inte okej nc3a5gonstans.
|
Citat:
emma skriver:det var ige5r. pep ut lagom sent ff6r att hinna he4mtat ff6re rgneet! (alt. tve4tta i rgneet och sedan torka i vinden. barra skve4tta litte tve4ttmedel pe5 i pausen!)
|
Helt osammanhängande som ni ser, men allt detta spammet är massa extra jobb + att mitt webbhotell blir väldigt belastat pga alla bottar som besöker bloggarna. Är det kanske bättre att stänga av kommentarsfunktionen då kanske inte bottarna ser någon anledning att besöka bloggarna då dom ändå inte kan spamma sönder sidorna.
Det märkliga är att kommentarerna inte innehåller någon speciell länk utan ofta bara länkar till en Facebook profil eller bara Facebook.com.
Någon som har liknande problem?