FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Behöver ett script som skickar filer från en mapp på servern till en ftp server.
Det behöver inte vara automatiserat utan jag kan köra ett kommando om det skulle vara så eller helt enkelt gå in på en sida och trycka på en knapp som aktiverar överföringen. Mappen /backup har nga underkataloger som ska flyttas över. /backup/1 /backup/2 m.m.. Tacksam om någon vill dela med sig av sin kunskap. Har letat på google och testat nga men får inte det till att fungera riktigt ![]() Testade bla detta men fick det inte att fungera. Kod:
FTPU="user" # ftp login name FTPP="passwd" # ftp password FTPS="ftp.server.com" # remote ftp server FTPF="/home/backup/" # remote ftp server directory for $FTPU & $FTPP LOCALD="backup.$(date +%d.%m.%y).tgz" ncftpput -m -u $FTPU -p $FTPP $FTPS $FTPF $LOCALD |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hade det varit Windows så hade jag kunnat hjälpa :P
NIX är jag inte så bekant med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Det handlar om mp3/bilder/videos som ska flyttas så det gäller att allt är stabilt och verkligen flyttas över. Om man dessutom kan lägga in så den hoppar över filerna som finns så vore det bäst.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Scriptet du kopierade in bör fungera, är ncftp installerat? Vad får du får felmeddelande?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Dum fråga kanske men du kan inte ansluta till den andra servern med något annat protokoll än ftp? (FTP är fullständigt gräsligt i jämförelse med t ex. rsync eller scp)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tittade lite på rsync. Men kan man ställa in tex att den bara flyttar över? Jag behöver nämligen inte ha samma i båda katalogerna. Jag vill flytta från den ena till den andra..
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|