FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
-och de va den!
-1 minut senare hade nån tagit den... märkligt att ingen tagit den tidigare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
eurovision2021.com är också ledig!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ännu mer galet att inte "eurovisionsschlagerfestivalen.se" och "eurovisionsschlagerfestivalen.com" är registrerade, då det är så det benämns i svenska sammanhang..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ännu mera galet om det är registrerat varumärke, då får man ha bra förklaring till köpet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Men hallå grabbar...
Fråga: Om det finns varumärkesinnehavare av ett namn som är detsamma som domänen jag vill registrera - är det verkligen tillåtet? Svar: Ja det är först-till-kvarn som gäller. Ett varumärke kan ge en varumärkesinnehavare namnrätt till lydelsen under 1-45 klasser som varumärken kan registreras under. Det kan alltså teoretiskt finnas 45 eller flera (det finns även möjlighet att dela en klassificering av ett varumärke under en klass, som exempelvis Apple och Linksys gör med varumärket "Iphone"). Fråga: Men gör jag inte varumärkesintrång om jag registrerar domänen? Svar: NEJ, att en varumärkesinnehavare till ett namn ger honom/henne namnrätt till det namnet under den klassificering han/hon skyddat det under. Det innebär ingen ensamrätt till namnet, eller att ingen annan även har rätt att använda namnet. Ett varumärkesinnehav eller namnrätt genom bolagsregistrering ger ingen förtur till domäner. Däremot är det inte tillåtet att i kommersiellt bruk använda namnet under den klassificering som namnet är skyddat - Då blir det varumärkesintrång. Exempelvis är det inte tillåtet att sälja kläder under ett domännamn som någon skyddat namnet under klassen kläder, däremot kan du använda det kommersiellt för andra oskyddade klasser än kläder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror nog ändå det är ganska sannolikt att samtliga tre rekvisit uppfylls i de flesta fall (.se alltså).
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
de va iaf lite lustigt att jag sekunden Loreen vann tänkte..."hmm...är den domänen reggad tro?"....och minuten efter var den reggad
![]() chatroulette.se reggade man i tid iaf ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |