FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Utgå ifrån att jag har en sida om racer bilar.
Jag vet att 50.000 personer söker på "racer bilar" och 50.000 andra söker på "snabba bilar" varje månad. Båda grupperna skulle fastna för min hemsida. Kommer jag få in fler besökare genom att köpa upp både "racer-bilar.se" och "snabba-bilar.se"? Google visar väl bara en av dessa domäner i sökresultaten? Kommer en av domänerna att få högre placering då jag har båda domänerna? Om svaret är Ja; Är det då bäst att skicka vidare alla från "snabba-bilar.se" till "racer-bilar.se" eller ska man visa samma innehåll på båda sidor och lägga till en "canonical meta tagg"*? * Taggen berättar för google vilken sida som är att föredra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns ingen som helst anledning att fördela innehållet från en webbplats på två domäner.
Jag skulle gissa på att du har läst någonstans om så kallade satellitsidor och missuppfattat syftet. Fokusera på att göra EN bra webbsida. Den kommer garanterat ranka bättre än två dåliga, eller två med samma innehåll. När du har en bra webbsida, så kan du göra satellitsidor till den. Det är små informationsbaserade webbsidor som länkar till din "riktiga" domän. Man bygger så att säga sitt egna lilla länknätverk. Men att göra satellitsidor är ganska meningslöst om man inte gör det rätt. Så det är ingenting jag rekommenderar att du lägger tid på, innan du har lärt dig hur det fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, tack.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|