FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Kolla gärna igenom http://www.freenewyorkpictures.com för eventuella fel! Stavfel, errors, eller bara ris och ros. Allt mottages tacksamt! Sen kanske någon har lite New York bilder som dom vill donera till sajten? Kanske kan vi länka tillbaka till er blogg eller eventuella reseguide där du har bilderna idag, vad vet jag. Tack så länge! Mvh Magnus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du borde verkligen göra någonting åt slidern på första sidan. Den är alldeles för snabb och visar bilder i fel aspect ratio.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tips: Ta gärna en koll på validator.w3.org
Känns som om man sett denna designen innan några gånger. Nog en liten miss med vitt ovanför footern btw. Och "skuggan" under bilderna är lite mysko (Jag kör Firefox) Senast redigerad av P3N den 2012-05-08 klockan 21:31 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Valet av template, eller design, avspeglar inte sidans innehåll. Det ser nästan ut som en "personlig hemsida" och presenterar inte innehållet på ett bra sätt, anser jag.
Tycker du kunde presenterat alla bilder rätt upp och ner sen haft någon sorteringsfunktion längst upp. Slidern bör du skippa helt eller göra om. Tog nästan en halv minut för bilderna att laddas i den och sen går den väldigt fort. Eftersom bilderna är så stora så bör du nog använda någon form av cache eller liknande. Tog ganska lång tid att ladda en bild i galleriet och det var störigt att det inte fanns bläddringsfunktionalitet i galleriet. / Daniel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack så mycket för era svar - dem är till stor hjälp!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag sitter på en lina med 19mbit/s, och slidern hann slida 5 bilder innan bilderna var helt laddade..
Kanske skulle du testa att dra ner kvalitén aningen på startsidan, och när man väl visar dem i lightbox, så visas full kvalité.. En annan sak ang lightbox, använd gärna galleri-versionen, så att man slipper stänga ner lightbox och sen öppna en ny bild igen.. Dessutom håller jag med om att designen är mer av en "personlig"-feeling, vilket inte speglar denna site's avseende. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har tagit bort en hel del tungladdat skit...
Ingen slider i början, mindre storlek på bilden som laddas på första sidan. Sen tog jag bort Fancyboxfunktionen inne på galleriet. Hellre funktionellt än snyggt. Idén med sidan är ju att tillhandahålla med riktigt stora icke redigerade bilder. Klickar man på en bild nu i galleriet så kommer man direkt till bildfilen istället för att något script ska poppa upp den snyggt... Den ska laddas mycket lättare nu hoppas jag! Tack än en gång för era svar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Om idéen med sidan är att tillhandahålla bilderna, så tycker jag det återspeglas väldigt dålig på första sidan. Är dina sida ett galleri och förklaringtext tycker jag gott de kan rymmas i en vy. Skapa en sidebar med about the site och ha galleriet som första-vy.
![]() |
Svara |
|
|