FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu säljer jag en barnklädessida med inriktning på barnkläder från Danmark (fråga vilken klädintresserad småbarnsförälder som helst varifrån de snyggaste och mest populära barnkläderna kommer ifrån så svarar de Danmark!).
Adress: www.danskabarnklader.se Sidan rankar #1 på Google på sökordet "danska barnkläder" samt bra på ett antal märken såsom "Hjorth barnkläder", "fixoni barnkläder" m.fl. Diverse uppgifter: Intäkter: ca 40.000kr - 50.000kr (senaste 12 mån) Besökare: ca 9000st (senaste 12 mån) Ålder: ca 1 år Sajten är en typ av prisjämförelse sida som automatiskt hämtar in produkter, priser, bilder m.m från åtta (8) olika källor (Sveriges största e-handelssajter för barnkläder) och kopplar dess länkar till respektive Affiliate-nätverk (Tradedoubler, AdRecord och Adtraction). En av källorna är dock inte via Affiliate utan de betalar en fast månadsavgift för att ligga med. Detta innebär att sidan automatiskt uppdaterar sig själv (varje dag) och hämtar in rabatter, nya produkter, ändrade bilder m.m. Detta är unikt för vissa av källsajterna som inte tillhandahåller XML/Produkt-feed själva utan sidan hämtar programmatiskt in data genom sk "Screen Scraping" (under de senaste 12 månaderna har endast en sida krävt programmatiska ändringar, vilket då tog mig ca 15-20 minuter att lösa). Även om sajten kan "rulla på" av sig själv (den uppdaterar m.m sig själv) så vill jag inte hålla på med "småprojekt" då jag har ett antal andra "stora" bollar i luften som jag satsar på (som Steve Jobs var tydlig med så är det lika viktigt att besluta vad man INTE ska göra som vad man SKA göra). Antagligen skulle sajten må bra av lite SEO, bloggande, länkar m.m. Sidan är en .NET-sajt (c#) och säljs komplett med all källkod, domännamn m.m. via svenskt AB. Skicka bud i PM! (endast seriösa bud tack, detta är en inkomstbringande sida som har stor potential att öka i såväl besökare och därmed intäkter om man bara lägger lite tid på den). |
||
![]() |
![]() |
|
|