FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjenare, någon som kan tipsa om någon bok på biblan eller e-bok för nybliven ung företagare? Boken skall vara skriven på svenska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Allt ifrån bokföring, skatter, anställning m.m.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Böckerna från förlaget Björn Lundén är väldigt bra. De skriver bara med det man måste veta, förklarar så man förstår och har med tydliga exempel.
http://www.blinfo.se/Go.do?path=/shop/books Många av de böckerna finns på bibblan. Bara låna och läsa. Jag plöjde många av deras böcker när jag startade firma. Hjälpte enormt. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag vill särskilt tips om vilka böcker som man ska börja läsa (beroende på vad man har mest att lära): - Affärsplan - Avtal - Marknadsföring - Försäljning - Förhandling - [Bolagsform] Enskild Firma / Aktiebolag / Handelsbolag .... (den bolagsform man själv har) - Bokföring Själv brukar jag även köpa [Bolagsform] + Bokföring varje år då det ständigt kommer uppdateringar som är viktiga att känna till och ha lätt tillgängligt för att slå upp. Böckerna håller hög klass och är professonellt skrivna. Varje bok har ett tydligt fokus på sitt område. Du ska givetvis skriva din egen affärsplan och den kan i sin enklaste form vara 1-2 A4 sidor när du startar (som mest ska den hålla sig inom 20 sidor inkl bilagor), men utvcekla den aktivt. I början kanske du behöver uppdatera den varje månad, men det lugnar sig när du hittar fram till en stabil verksamhet att jobba med. FOKUSERA på ett smalt område att jobba med, annars blir det bara "pannkaka" av verksamheten (dvs tunnt med affärer). Senast redigerad av Conny Westh den 2012-03-28 klockan 08:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||