FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänkte köpa 2-3 konton på 2-3 st billiga webbhotell.
Istället för att maila dem och fråga för att få sega svar så frågar jag här istället. Tänkte på någon komprimeringsfunktion (Bzip2, zip, m.fl.) och bildhanteringfunktion. Såg över: one.com, surftown.se och web10.se Vet ni om man får installera/aktivera sådana funktioner hos dem eller om man har tillgång till de filer som krävs för att installera/aktivera de funktioner? Eftersom jag den senaste tiden haft egen server och endast kör med ASP så har jag inte kunskap om konfigureringsfilerna i PHP. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle bli förvånad om något webbhotell inte hade komprimerings- och bildhanteringsfunktion aktiverad från början.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tycker i så fall att webbhotellen borde ha en lista på vad de har och inte har aktiverat. Slänger iväg ett mail till webbhotellen senare idag för en lista på vad som aktiverats om jag inte får ett tidigare svar i denna tråd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
And the answer was?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
De flesta webbhotell har ju en php_info() sida som visar alla inställningar...?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nja, dom flesta webbhotell visar inte phpinfo() innan du faktiskt är webbhotells-kund. Och då är det ju lite försent att ändra sig...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, för det mesta inte? Öppet köp finns ju hos alla vettiga webbhotell.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, jo givetvis - men att behöva registrera sig som kund hos alla webbhotell bara för att få reda på deras modul-stöd känns lite väl... besvärligt, don't you think?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Maila och fråga de webbhotell du finner intressanta då. Kan du inte få ett vettigt svar när du mailar är ju det en indikation till hur det kommer att fungera fortsättningsvis också
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|