Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

webbsidan kan inte visas?!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-27, 23:50 #1
b4b4k b4b4k är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
Nykomling

Question webbsidan kan inte visas?!

Har ni några ideer vart felet kan ligga?

Har ett .se domän hos binero, där jag använder namnservrar till ett amerikanskt webbhotell (hostgator).

Det har fungerat bra i ett par månader, men idag tappade jag kontakten med webbplatsen. Har inte ändrat några dns inställningar eller annat.

Till och från får jag kontakt med hemsidan, dock väldigt ostabilt. Ibland får jag upp indexsidan, men sen klickar jag på någon undersida och så existerar inte domännamnet igen!

Surfar jag genom amerikanska online proxier är det inga problem, sajten visas som den ska!

Upplevelsen är precis som om man just bytt namnservrar och domänet är ostabilt i ett par dagar, men namnservrarna byttes ju för 2 månader sedan o sajten funkat felfri fram till idag!

Kan felet ligga hos binero? det amerikanska webbhotellet vars namnservrar jag använder, eller telia som är mitt bredbandsleverantör? alla säger det ser bra ut från deras sidor!

(ps. problemet upplevs inte bara från min dator, och för att göra saken ännu konstigare: en vän som också har telia från samma stad kommer åt sajten utan några som helst problem! medan en annan har mina problem!)
b4b4k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 00:13 #2
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av b4b4k Visa inlägg
Har ni några ideer vart felet kan ligga?

Har ett .se domän hos binero, där jag använder namnservrar till ett amerikanskt webbhotell (hostgator).

Det har fungerat bra i ett par månader, men idag tappade jag kontakten med webbplatsen. Har inte ändrat några dns inställningar eller annat.

Till och från får jag kontakt med hemsidan, dock väldigt ostabilt. Ibland får jag upp indexsidan, men sen klickar jag på någon undersida och så existerar inte domännamnet igen!

Surfar jag genom amerikanska online proxier är det inga problem, sajten visas som den ska!

Upplevelsen är precis som om man just bytt namnservrar och domänet är ostabilt i ett par dagar, men namnservrarna byttes ju för 2 månader sedan o sajten funkat felfri fram till idag!

Kan felet ligga hos binero? det amerikanska webbhotellet vars namnservrar jag använder, eller telia som är mitt bredbandsleverantör? alla säger det ser bra ut från deras sidor!

(ps. problemet upplevs inte bara från min dator, och för att göra saken ännu konstigare: en vän som också har telia från samma stad kommer åt sajten utan några som helst problem! medan en annan har mina problem!)
Eftersom du inte skriver ut adressen är det svårt att hjälpa dig. Du kan knalla in på denna sidan och skriva in adressen, fungerar den inte där så är det ngt fel http://www.downforeveryoneorjustme.com/
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 00:35 #3
julcast julcast är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2012
julcast julcast är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Eftersom du inte skriver ut adressen är det svårt att hjälpa dig. Du kan knalla in på denna sidan och skriva in adressen, fungerar den inte där så är det ngt fel http://www.downforeveryoneorjustme.com/
Och exakt hur säker är den tjänsten? Enligt downforeveryoneorjustme.com ligger min sajt nere just nu men jag kommer åt den utan problem. Enligt pingdom är min sajt dessutom snabbare än 33% av alla testade webbplatser (just nu)... Så hur mycket kan man lita på sajten?
julcast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 01:41 #4
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Har ni några ideer vart felet kan ligga? ...
Kolla upp din domän på http://dnscheck.iis.se
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 09:21 #5
Nykomling

Nykomling

@musikmixen: enligt sajten funkar sajten, bara inte för mig! vissa kan se sajten, o vissa inte. så det är något med routningen någonstans!

Citat:
Ursprungligen postat av dannelito Visa inlägg
Kolla upp din domän på http://dnscheck.iis.se
genom iis ser jag detta på domänet:
DNSSEC signed delegation

och när jag kör dnscheckverktyget får jag godkänd på alla värden, men anmärkning på just dnssec:

Inkonsekvent säkerhet för domänet - DS hittad i föräldrazonen, men ingen DNSKEY hittad i barnzonen.

kan det ha något med routningsfelet att göra?
Oläst 2012-02-28, 09:27 #6
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2007
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
@musikmixen: enligt sajten funkar sajten, bara inte för mig! vissa kan se sajten, o vissa inte. så det är något med routningen någonstans!

genom iis ser jag detta på domänet:
DNSSEC signed delegation

och när jag kör dnscheckverktyget får jag godkänd på alla värden, men anmärkning på just dnssec:

Inkonsekvent säkerhet för domänet - DS hittad i föräldrazonen, men ingen DNSKEY hittad i barnzonen.

kan det ha något med routningsfelet att göra?

Du bör kontakta din registrar då och be att få detta åtgärdat.

Problemet är att du har en DS (Delegation Signer) i .SE-zonen, men ingen motsvarande DNSKEY i zonen för ditt domännamn på de namnservrar som används för det. Då kommer en resolver som validerar DNSSEC att anse zonen som inkorrekt och DNS-uppslag kommer därför att misslyckas. En resolver som inte validerar DNSSEC kommer däremot att inte bry sig och då kommer det att "fungera".

Huruvida det går att besöka sidan beror helt på vilka namnservrar man använder för uppslag och hur dessa är konfigurerade.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-28, 11:53 #7
Nykomling

Nykomling

Standard Resolved

tack alla, speciellt dannelito o crazzy som ledde mig rätt.

om någon annan får samma fel, var problemet dnssec som av någon anledning blivit aktiverat på domänet hos binero. då domänet använde sig av externa namnserverar ska dnssec inte vara aktiverad. så nu funkar det finfint.

ps. kom i kontakt med en rätt så bra tjänst medan jag höll på strulet, kan dela länken här om nån inte känner till den:

http://just-ping.com

pingar sajten från 50 olika ställen runt om i världen.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017