FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Läste precis en artikel på Nyheter24 där de skriver att det finns en ny tjänst som gör det möjligt att skicka SMS till valfri person med valfri avsändare. Dvs, om jag har en persons telefonnummer kan jag tex skicka SMS till denne från Polisen. Läs artikel här: http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...-valfri-avsand Vet någon vad tjänsten heter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
det är väl inget nytt, det har jag kunnat göra i snart 10 år.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltså, i princip alla SMS tjänster kan göra det där, som ovan säger så är det inte något unikt. Mecka bara ett avtal med en SMS leverantör så är du hemma.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som sagt, det har funnits sen införandet av SMS. En relativt tidig och populär leverantör av en webbaserad gratistjänst för detta fanns i Sydafrika. Kommer dock inte ihåg namnet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Då har du begått ett lagbrott.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Har dom fått nyheten från något museum eller? Skit old och inget nyhet.
Jag skulle kunna berätta hur lätt det är att lyssna av valfri mobilröstbrevlåda med. Typ politikers, journalisters röstbrevlådor kan vara känsliga eller andra uppsatta personer. Samt att du kan ringa från valfritt nummer med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag letade lite och hittade http://smspuck.se - kan det vara den de menar i nyheten? Sidan är vad jag kan se relativt ny, typ 3 veckor gammal eller liknande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
|||
![]() |