FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur många GB i nedladdning? | |||
< 1 GB/månad |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 44.12% |
1-2 GB/månad |
8 | 23.53% |
2-3 GB/månad |
2 | 5.88% |
3-4 GB/månad |
4 | 11.76% |
4-5 GB/månad |
1 | 2.94% |
> 5 GB/månad |
2 | 5.88% |
> 10 GB/månad |
2 | 5.88% |
Antal röster: 34. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej.
Tänkte gå och köpa en ny smartphone i dagarna och undrar hur stort mobilt bredbandsabonnemang som passar. Hur mycket laddar ni ner per månad via era mobiler? Nu laddar jag ner mindre än 1 GB per månad men värt att notera är att jag inte streamar något alls med denna mobil. Senast redigerad av Erik Stenman den 2011-12-17 klockan 18:31 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag surfar, mailar, använder spotify (streamar), lyssnar på SR, spelar spel. Jag kommer inte upp i 1GB.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Surfar, mailar, spotify, app store, youtube, dagligen och per månad är jag uppe i ca 4 gb.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vet faktiskt inte hur mycket jag använder. Jag lyssnar mycket på webbradio och ser på film från datorn till mobilen. Mejl och webben används flitigt oxå! Jag snålar och kör med Telenors kontantkort vilket har fungerat ypperligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag surfar, synkar och mailar ganska mycket varje dag. Sedan stremar jag lite då och då. Jag lyssnar väldigt mycket på spotify men är det 95% offline-listor.
Jag brukar landa på runt 1-1,5 GB per månad i normala fall. Någon gång ibland blir det mer, men det är endast i extremfall(t.ex. när jag synkar en spotify-playlist över 3G. Normalt gör jag bara det över WLAN) det bli över 2 GB. Jag har min gräns på 3 GB och det tror jag de allra flesta klarar sig väldigt bra med om man inte streamar väldigt mycket. Det är ju när man börjar streama mycket som det drar iväg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Mitt abonnemang ger mig 1GB i full hastighet. Jag kommer aldrig upp i de siffrorna utan stannar på några hundra MB. Värt att notera är att jag i princip aldrig streamar över 3G- har ju WiFi hemma och hos många jag besöker. Jag har offlinelistor på Spotify, annars är det Facebook, Twitter, Foursquare och kameran jag använder mest. Jag har gått över gränsen en gång tror jag, och det var på den tiden jag bara hade 500MB. Då hade jag kört internetdelning över Bluetooth från iPhonen till datorn...
Saker att ta hänsyn till när man tecknar surfabonnemang: - pendlar du? - har du WiFi hemma/på jobbet/i skolan? - vistas du på många platser utan WiFi? - kommer du använda telefonen som moden för surfplatta/dator? - tror du att du kommer streama ljud och video? - tror du att din nya smartphone kommer sitta som klistrad i din hand? - osv Om svaren är "ja" på flera av dessa frågor bör du nog skaffa ett surfabonnemang med fler "fria" GB. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|