FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har en MacBook Pro 2011 och har just nu 2 ramslots med 2x2 GB.
Vill uppgradera ram-minnet och funderar på om jag ska köpa 2x4 GB så att jag har totalt 8 GB Eller går det lika bra att köpa 1x8 GB så jag har 2 Gb + 8 GB = 10 GB totalt och behåller ett av minnena som redan sitter i laptopen? Finns det någon fördel med att köra matchade RAM-par? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Köp 1x8 så får du en plats tillgodo, enda fördelen med att köpa matchande RAM minnen är att du får samma CAS Latency värden, något som är att föredra - andra tillverkare brukar dock ha minnen med samma värden så du är inte tvungen att köpa exakt likadana.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Nu vet jag inte hur mycket minne den stödjer, men skulle den tex bara stödja 8 GB så känns det onödigt att stoppa i 10GB. Jag hade kört på 1x8 minnet med tanke på att du kan bygga ut det senare. Oftast är väl de lite billigare oxå.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis som MusikMixen säger måste du kolla så att den kan ta mer än 8GB RAM. Har du en 13" MBP från tidigt 2011 kan du max ha 8GB RAM. Isf. är det bättre att köpa 2x4GB då du inte han ha mer och det är billigare än 1x8.
Senast redigerad av jayzee den 2012-08-05 klockan 14:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.gizmag.com/macbook-pro-20...-of-ram/18135/ Så det blir nog en 8 GB då! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Macbooks vill gärna ha två moduler än en modul. Har varit med om macbooks som inte startar pga den saknar en modul.
Och dom vill gärna ha Apple godkända minnen. Har även här varit med om iMacs som vägrat startar med Kingston minnen. Kör antingen på 2x4 GB eller 2x8 GB. Blir rätt surt om dom köper 1x8 GB och den vägrar starta. Notera även att din garanti ryker om du öppnar den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, garantin ryker inte alls bara för att du sätter i mer minne. Det står ju t.o.m. i manualen hur du gör!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du har fel hnn. Så länge du inte har sönder din Mac under uppgraderingen så
ryker självklart inte garantin. Men skickar du en skruvmejsel rätt in i moderkortet under uppgraderingen så är det väl klart att garantin inte gäller?! MacBook Pro: How to remove or install memory http://support.apple.com/kb/ht1270 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|