FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
mina medarbetare fick följande mail i mail-korgen, det hela låter som ett stort skämt i och med att mailet är skickad till en otippad e-postadress som är den enda som inte inneslutas av en bild (scraping någon?) samt att hans verksamhet ger ett oseriöst intryck (reggad 2011-06, dålig sajt m.m.). Vad tycker ni? Citat:
Senast redigerad av jayzee den 2011-11-16 klockan 08:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Känns som ett automatiserat email utskick, eller att en person har gått in på din hemsida och endast kopierat URL:en och infogat i mejlet.
Det är dessutom en hemsida som är baserat på Wordpress, så vet inte riktigt om jag skulle tro på att Johan Svensson innehar de nödvändiga HTML kunskaperna för att SEO optimera på ett bra sätt. Länkarna fungerar inte ens på hans hemsida för mig, vilket stärker mina synpunkter ännu mer. Han talar endast om off page optimiseringen, ingenting om on page. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det låter som att det är så du menar. "Baserad på Wordpress, så vet inte om jag skulle tro på att han har nödvändiga HTML-kunskaperna". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag menade absolut inte att Wordpress inte är bra för SEO.
Det jag menade var att eftersom han använder Wordpress, så tror jag inte att han innehar kunskaper om meta taggar (eftersom de redan är inbyggda i Wordpress), samt andra html taggar man använder för SEO. Han använder inga <b> eller <strong> taggar i sin text, samt att han endast har huvudsidan och inga undersidor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo alltså, just hans sida är väl inte så bra kodad.
Men att säga att man förmodligen inte har koll på SEO för att man använder Wordpress är helt fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fått från han med, inte sällan de säger att de kom i kontakt med ens sida när de höll på att optimera en kunds sida. Bara massa BS.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror också jag fått mail av honom. Visst ser det ut som ett halvautomatiserat mail, men det beror nog mest på att få effektivitet i sina förfrågningar. Att sitta och skriva jättepersonliga mail och fråga hur det är med moster och syster tar bara onödig tid. Inte värt det om man riskerar att inte få svar på hälften av förfrågningarna.
Att hans sajt kör WP tolkar jag inte som ett tecken på bristande SEO-kunskaper. Sökmotorkonsult kör också WP och är samtidigt en av de mest ansedda optimerarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag har också fått mail från personen, om länkbyte. Dock var det inget av intresse.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror inte jag fått från just honom men det finns ganska gott om liknande utskick som dyker upp då och då såväl på engelska som svenska. De är ju knappast seriösa företag / verksamheter utan riktar in sig på kunder som i princip inte har en aning om vad de gör.
![]() |
Svara |
|
|