FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag ska köpa ett Playstation 3 60 GB som kan spela både PS2- och PS3-spel.
Har dock ingen aning om vad ett sådant kan vara värt? Ska kika på ett i morgon för 3000 kr. Med ca: 5 originalspel. Bla singstar och Tony Hawk ride. Samt en 1.5 tb disk med backuper. En dosa tror jag. Vad tror ni? De ligger ganska högt tycker jag för att vara så gammalt? Men är inte insatt i PS3an. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sålde mitt PS3 slim 120GB med 5 spel, en handkontroll och ett wifi-headset för 2100kr för några månader sedan. Men fick det sålt rätt kvickt (inom 24h) så möjligt att jag lade mig något i underkant när jag sålde mitt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ett nytt kostar 1 999 kr på Dustin: http://www.dustinhome.se/sony-playst...uct/5010615790
Tycker inte det är värt 3 000 kr för ett begagnat inkl. några spel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Grejen med 60GB är att det är den enda maskinen som klarar av att köra både PS3-spel och PS2-spel. Jag köpte två back in the days och sålde det ena (enbart konsolen) för 5000:- för ett par år sedan.
http://arstechnica.com/gaming/news/2...so-popular.ars Så 3000:- är ett hyggligt pris. Har du den i bra skick så kan den nog gå för mer än så om några år.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Men det är ju det att ett nytt kostar ungefär 2000. Vi får se... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Är du inte en entusiast så tycker jag att du ska köpa ett nytt. Det är dessutom mindre i storlek.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jodå, jag är lite av en spelnörd
![]() Skulle bli ett fint tillskott i samlingen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan i och för sig få en ny PS3 Slim (mindre och tystare än 60 GB-versionen..) och en ny PSTwo för under 3000 kr.
![]() Men då får du förstås inga spel med.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|