FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bensinprisjämförelsesidan bensinpriser.se inkl Android-app söker ny ägare. Webbplatsen har funnits sedan 2006, har 6000 medlemmar och frivilliga som rapporterar in drivmedelspriser varje dag.
I paketet ingår:
Administrationen av sidan kräver ytterst lite arbete och innebär i princip att svara på mail gällande nedlagda bensinmackar och att aktivera användare. Detta skulle kunna automatiseras. Jag har inte haft tid att marknadsföra sidan eller appen--man skulle alltså kunna dra mycket mer trafik till webbplatsen. Statistik för perioden 1 mars 2011 - 1 september 2011: Adsenseinkomster: 23 kr/dag Unika besökare: 600/dag Trafikfördelning: 51% direkt, 37% sökmotorer, 12% länkar Startbud: 26 000 kr exkl moms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur kommer du fram till priset 26 000?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Priset är baserat på tre års intäkter samt den potential sidan och appen har som jag inte haft tid att utveckla. Man skulle t.ex. kunna lägga till annonser i Android-appen eller utveckla en iPhone-app (basfunktionaliteten för mobiler finns ju redan). Jag har heller inte lagt ner någon tid på off-page SEO eller marknadsföring av varken webbplats eller app.
Jag kan tillägga att sidan är väldigt resurssnål och kan köras på en billig server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Då sänker vi priset till 20 000 kr exkl moms.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag sänker priset ytterligare till 15 000 kr.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Högsta budet hittils är 11 000 kr. Budgivning slutar onsdag den 26 okt kl 18.00.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Högsta bud: 15 000 kr
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Budet på 15 000 kr har dragits tillbaka pga missförstånd. Högsta budet är nu 12 000 kr.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Högsta bud: 15 000 kr
|