FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej.
Medför det någon påverkan på rankingen i Google om man endast gör ett ägarbyte för en domän? Alla andra faktorer skulle vara dem samma. Spontant känns det som ett Nej, men tänkte höra om någon annan inte håller med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vilken toppdomän? Google försöker hålla kolla på gTLD, men för .se borde de inte kunna se att det skett ett ägarbyte.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det finns väl sällsynta fall där ett ägar-id har fått Googles ögon på sig för extremt missbruk och då en ny domän hos samme ägare kanske skulle bli ogillad, men det är väldigt tunna teorier och extrem spekulation. Är det .se är det garanterat inga problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för svar.
Tänkte främst .SE. Jag såg nu att jag fick ett nytt kontakt-id sist jag förnyade domänen. Brukar det bli så? Vad innebär "transferred: 20XX-XX-XX" som står i whois? Det står samma datum som datumet det nya kontakt-id:et skapades. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
transferred står för att ett byte av registrar har skett. Många domäner har transfer datum 2009-03-07 eftersom det var då IIS bytte affärsmodell och fick registrarer istället för ombud.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du kan vara lugnt, du kommer inte att sjunka i SERPen för ett ägarbyte av en domän. Däremot kan den nya ägaren indirekt straffas om denne exempelvis strukturerar om länkarna på sajten.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|