FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hej jag är nybörjare inom wordpress men håller dock på att göra en hemsida åt en kompis som driver en restaurang.
Tanken med siten är att den skal vara väldigt enkel (bara finnas nått där) som han uttryckte det. Jag jobbar med ett theme som heter Build. Dock så stötte jag på ett problem ni kan kolla på mitt förslag på www.webbdexo.se Vad jag vill göra är att lägga menyn så att den ligger jämt med header och text som ni ser nu så ligger menyn lite utanför, hur fixar jag detta ? Jag har varit inne i redigeraren och försökt att hitta antingen padding eller margin om det skulle vara något sådant som ställer till det. Nu är jag fast. Någon som har något förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Testa att lägga in padding: 0px; i klassen menu i CSS så dras den till vänster om det var så du menade
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du skulle behöva uppdatera två saker i din style.css:
.menu, lägg till: padding: 0; Detta tar bort menyns extra padding. Sedan bör du lägga till följande om du vill att den ska ta bort det extra utrymmet till vänster om "start" objeketet (eftersom den då ligger i linje med din header) HTML-kod:
.menu li:first-child a { padding-left: 0; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar folks ska pilla lite med det ikväll se om jag får till det
|