FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Ska ta det här lite kort. En av mina sidor låg som #2 #3 på många sökord när man sökte på Google. Och jag märkte förra veckan att ALLA mina sidor låg nere så jag kontaktar supporten för mitt webbhotell. När vi pratat en stund undrar han själv varför nån av hans medarbetare har stängt ner mitt webbhotell. Jag hade dock en obetald faktura på ett domännamn jag hade köpt veckan före men han sa själv att det inte skulle betyda att man stänger ner mina sidor! Nu till saken. Just nu rankar sidan skit på alla dom sökorden. hamnar på sidan 6.7.8 istället för sida 1 #2 #3. Kommer dom hamna där igen eller måste jag hålla på och trixa tillbaka dom? Jag kommer inte att tjärna ett öre på den sidan nu som i vanliga fall drog in 150-250kr per dag. vad ska jag nu göra?????? Känns som om jag ska be om kompensation eftersom han själv sa att dom gjort fel och att han skulle ta ett prat med personen som stängt ner webbhotellet. /Förbannad |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kan du påvisa ekonomisk förlust på grund av detta kan du prova att stämma dem.
Dock blir det svårt i realiteten och det blir ingen god symbios mellan er parter. Byt leverantör är det enda du kan göra för att visa ditt missnöje - vilket också kan kosta pengar. Eventuellt kanske de kan bjuda på några månaders hosting som plåster på såren, det beror på om goodwill är viktigt för dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
I många fall som detta så återfår sidan sin position inom någon månad. Har man lite is i magen och fortsätter jobba med sidan som man gjort tidigare så brukar bra sidor studsa tillbaka.
Bygg några bra länkar till sidan under tiden så kan det ge bra signaler till Google att sidan fortfarande är aktuell och värd att ligga högt. Hur länge låg sidan nere? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Vad jag förstår så låg sidan nere i 3 dagar (Dom 3 dagarna jag låg sjuk självklart) så jag tycker det låter så kort tid för att försvinna från toprank :/ men det finns ingen annan förklaring då jag legat på sida 1 #2 #3 i 1 år lite drygt. Men ska fortsätta med sidan och hoppas att den studsar tillbaka. Tack för svar /Dennis |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilken leverantör var det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
jag tror att sidorna klättrar upp igen över en tid på ett par veckor, till någorlunda samma position |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |