FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Min VPS beter sig väldigt konstigt, något som av historiska skäl kan bero på problem hos CN, men även hos mig.
För att enklare komma fram till vad felet är så undrar jag nu om det är fler som i skrivande stund (13:20 -> framåt) har problem med sin VPS. Jag upplever själv tillfälliga nergångar på c.a 1 min styck, något som händer var 3:e min. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi har inte några generella problem Nerix. Bara så du vet har vi telefonsupport till klockan 14 även söndagar så du når oss direkt tills dess.
Om du DM:ar mig användarnamn så kan jag ta en snabb till på din individuella maskin också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var samma sak på webbhotellet. Enligt min pingdom var det problem mellan 13:20-13:40.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi blev tvugna att stänga ned en nod för Adrecord idag mitt på dagen som vi driftar på CN men jag vet inte mycket mer än så i nuläget om vad som strulade.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Finns inga noteringar under driftstatus hos CN sedan 8 november. Lite märkligt att de här problemen inte dyker upp?
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Visserligen inte VPS, men lite pingdom stats från mig och CN.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låter uppenbart som något som har felat under dessa 20 minuter. Att något skulle påverka både virtuella servrar och webbhotell samtidigt tyder på linor eller liknande - dvs som kan påverka alla våra system från ett data center. Normalt sett tar det dock under en minut för våra andra leverantörer att ta över om en lina strular.
Hursom - jag hör med teknikerna och se om jag kan få någon rätsida på vad som kan ha hänt under denna perioden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skulle vilja säga att jag har ett bra svar om "dippen" som ett par talar om - men har inte det. Verkar som sagt som något lite mer generellt hände - men vi kan inte se något. Efter att ha grävt i grafer och data ser vi ingen dipp - på generell nivå. Vi ser heller inte att någon av våra leverantörer varit nere så att vi routat om trafiken. En tanke är att en leverantör haft "egna" problem med packet loss under kort period och de inte meddelat oss. Jag hoppas dock att det har varit bättre sedan dessa 20 minuter.
Barateau - får smått sura uppstötningar när jag ser den pingdomgrafen. :-) Vet att någon av våra servrar i den gamla miljön har strulat mer än den ska. Ser fram emot att få över dig på en mer stabil miljö snarast. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Min VPS försvann igen under drygt 15 min (kl 01:45) i natt, något som har haft samma problem?
Varje gång jag hört av mig till er så har ni påstått att ni inte har haft några problem, vilket lett till att jag lagt ner flertalet timmar på att felsöka min egen mjukvara. Ställer jag frågan här så kan jag ganska snabbt konstatera huruvida felet berott på mig eller er. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|