FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag har kommit en bit på min verksamhet, godisgrodan, men har upptäckt att det inte går att göra det privat. Skulle det vara möjligt att få sätta godisgrodan under ett annat företags ägo och dela inkomsten 50/50? Alla bekostnad kan jag stå för men jag vill bara kunna säga att det är ett företag som står vid GodisGrodan. Är det möjligt? Kan man göra så? Tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför startar du inte bara ett eget företag?
Kostar inte ett öre och du kan ansöka direkt på nätet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är 17 år. Kan ej starta företag då. Men jag tror att jag kan starta enskild firma. Men jag vet inte hur. Är det någon som vill hjälpa mig med det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Alltså jag vill kunna tas som ett företag när jag registrerar mig på olika nätverk och sånt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vänta tills du blir 18 och kör så det ryker sen. Nu får du registrera F-skatt och moms med
målsmans godkännande men det är problematiskt för varenda avtal måste din mor skriva på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej, men hur gratis kan det då bli?
Alltså, vad kan jag exakt göra när jag blir 18. Blir det januari nästa år ![]() Kostar det inte att starta ett företag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Det kostar bara att namnskydda sitt företag (1000-2000 kr). För en enskild firma är det bara
att fylla i några formulär och signera med ditt bank-ID. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan du eller någon hjälpa mig med det.
Du kan få ersättning för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Börja med att skaffa en internetbank så du kan få ett Bank-ID. Har du redan internetbank så
skaffa Bank-ID redan nu. Om det nu inte kräver att du fyllt 18. Företaget startar du sedan på verksamt.se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du menar e-leg.
Var inne hos nordea och jag uppfattade inte riktigt, men jag måste vara 18 år tror jag. Men med målsmans tillåtelse går det. Hur gör jag sen inne på verksamt? Hur funkar det med skattning och sånt? Sköter man det via webbsidan? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|