FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller på och sätter upp en joomla webplats för eget behov. Jag får ut innehållet så längerjag lägger upp artikel och och sedan knyter artikeln emot ett menu objekt.
Men hur skall man göra om man vill lägga upp artikel och sedan kunna direkt länka till utan, att den syns från menu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Förstår inte riktigt vad du menar.
Har du t.ex. en kategori "Nyheter", skapa ett meny-objekt för denna med t.ex. blog-layout. Alla artiklar du lägger i kategorin visas i blog-stil om du går in på "Nyheter"-menyn. Vill du ha en direktlänk till en artikel utan att den ska ligga under någon särskild kategori? T.ex.: example.com/min-artikel.html ? En sak du kan göra är att skapa en helt ny meny som du publicerar i en modul-position som inte finns. Då syns alltså inte menyn i frontend men du får ändå din fina länk. ![]() Hänger du med på vad jag menar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör du på Joomla 1.5 eller Joomla 1.7?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kör Joomla 1.7
Alltså jag vill göra det du som Linus beskriver, att skapar en artikel, men jag vill länka den ifrån huvud menu, utan den skall länkas från annan artikel men med seo vänlig url. Men måste alltså skapa en dold menu eller finns något annat knep? Edit: Jag få det fungera "med dold menu" dock verka joomla klaga på att de alias som jag använder har jag använt tidigare i Main menu. Men det menu objektet är raderat med verka ligga kvar och blockera . Alltså jag har haft ett objekt som har haft alias foobar, radera hela objektet i menu , men jag kan inte återskapa ett nytt menuobjejkt med alias foobar i den dolda menun. Hur löser man det? Kan man sätta upp något form av profile, så man får man det inställningar man vill ha på artikel. Nästa frågor är hur man göra egna mallar, men får väl försöka läsa mig till. Hade varit nice om joomla hade haft samma smidiga format för mallar phpbb och opencart. Senast redigerad av klein den 2011-09-24 klockan 10:18 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|